Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200  Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

Poczta Polska świąteczne prezenty dowozi autami elektrycznymi

Ekologiczne i nowoczesne – to główne określenia elektrycznych aut dostawczych,  jeżdżących w barwach Poczty Polskiej. Spółka posiada największą w Polsce flotę e-aut dostawczych. Po raz pierwszy elektryczne samochody obsługują szczyt świąteczny.

Elektryki  uczestniczą przede wszystkim w ruchu miejskim. Można je zobaczyć na ulicach Gdańska, Bydgoszczy, Krakowa, Warszawy, Poznania, Łodzi, Katowic, Wrocławia i Lublina. Rozwożą paczki, służą do doręczania zwykłej korespondencji.  Zdaniem kurierów, którzy je prowadzą, auta dobrze się sprawdzają. Są ciche, praca jest więc bardziej komfortowa niż w autach spalinowych. Elektryczne auta budzą zainteresowanie, szczególnie klienci od których kurierzy odbierają przesyłki pytają o jazdę e-autem, są zainteresowani wygodą i kosztami.

Wynajem aut elektrycznych przez państwową spółkę wpisuje się w przygotowany w poprzedniej kadencji przez Ministerstwo Energii „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce”, będący częścią „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”. Poczta Polska liczy na korzyści związane z wynajmu samochodów elektrycznych wynikających z obniżenia kosztów eksploatacji. Eksperci oceniają, że są one mnie awaryjne i tańsze od spalinowych. Auta elektryczne  nie mają skrzyni biegów i sprzęgła, których koszty napraw są wysokie. W elektrykach nie ma potrzeby wymiany oleju silnikowego, a klocki hamulcowe i tarcze zużywają się znacznie wolniej niż w autach na paliwa płynne, bo hamulce w samochodach elektrycznych używane są rzadziej niż w autach spalinowych. Podczas zatrzymywania, duża część energii pochłaniana jest przez hamowanie regeneracyjne, dzięki czemu ładowana jest bateria. Przede wszystkim ładowanie baterii jest tańsze niż tankowanie paliwa.

Poczta Polska od 2018 roku przeprowadza największe w Polsce testy aut elektrycznych, dostępnych na krajowym rynku. W kwietniu ub. roku wzięły w nich udział auta siedmiu marek producenckich, o ładowności do 800 kg. Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (np. przyspieszenie, prędkość, hamowanie, zwrotność), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. W tym samym czasie, oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania użyczone przez ich właścicieli. W połowie maja br. zakończyły się kolejne testy samochodów elektrycznych do 3.5 tony, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Brało w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku. Pocztowcy testowali także ciągniki siodłowe zasilane gazem skroplonym LNG.

 

Załączniki

Poczta Polska świąteczne prezenty dowozi autami elektrycznymi

Poczta Polska świąteczne prezenty dowozi autami elektrycznymi

mp4 119,1 MB
Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

jpg 1,5 MB Pobierz
Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

Samochody elektryczne we flocie Poczty Polskiej_Nissan e-NV200

jpg 577,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.