Poczta Polska: Suchedniów ma nowoczesną placówkę pocztową

Odremontowana placówka w Suchedniowie (woj. świętokrzyskie) została oddana do użytku 16 kwietnia br. Budynek przeszedł generalny remont, a zewnętrzna elewacja została odświeżona. W placówce można skorzystać ze wszystkich usług oferowanych przez Pocztę Polską, a także z darmowego WiFi.

Placówka uzyskała nowoczesną aranżację, a strefa samoobsługowa została wydzielona, co zwiększa komfort obsługi klientów. Placówka wraz z filią obsługują miasto i gminę Suchedniów oraz gminę Łączna, które liczą w sumie 18 tysięcy mieszkańców. Placówka będzie czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 17:00 a w soboty w godz. 8:00 – 13:00. Można w niej skorzystać ze wszystkich usług proponowanych przez Pocztę Polską, w tym także zakupić książki i produkty w strefie samoobsługowej.

Obecnie placówki Poczty Polskiej znajdują się w każdej gminie. Tworzą sieć obejmującą 7,5 tys. lokalizacji w kraju, która w tym roku może się powiększyć o 100 punktów. Uruchamianie kolejnych placówek wynika ze strategii Poczty Polskiej, która konsekwentnie odbudowuje sieć urzędów. W ciągu ostatnich dwóch lat Spółka otworzyła ponad 280 nowych punktów w całej Polsce; w woj. świętokrzyskim uruchomiła nową placówkę pocztową w Jędrzejowie, wyremontowała i oddała do użytku dwie inne – w Skarżysku Kościelnym i Ożarowie. W tym roku w planach jest otwarcie nowych punktów w Starachowicach i Bodzechowie.

Chcemy być blisko naszych klientów, unowocześniamy i poszerzamy sieć pocztową.  Jesteśmy obecni nie tylko w centrach dużych miast, dbamy także o rozwój placówek w mniejszych miejscowościach. Placówka pocztowa, taka jak ta w Suchedniowie, to centrum usług pocztowo-finansowych, w którym nasz klient może skorzystać z wielu różnorodnych, nowoczesnych produktów, a także kupić prasę i dobrą książkę. W ten sposób pragniemy zapewnić rozwój lokalnym społecznościom, zapobiegać wykluczeniu ekonomicznemu i społecznemu – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej obecny na uroczystym otwarciu odnowionej placówki w Suchedniowie.

Każda decyzja o uruchomieniu placówki pocztowej poprzedzona jest szczegółowymi analizami, w których oprócz czynnika społecznego ważny jest element biznesowy. Poczta, podobnie jak inne podmioty sieciowe, stara się lokować swoje punkty sprzedaży w miejscach atrakcyjnych ekonomicznie. Jest to równie istotne jak spełnianie obowiązków ustawowych dotyczących gęstości sieci placówek.

– Urząd będzie placówką macierzystą dla dziewięciu listonoszy pracujących w ośmiu rejonach doręczeń obu gmin, co było oczekiwane przez lokalne społeczności. Dotychczas dojeżdżali oni do swych rejonów ze Skarżyska-Kamiennej. Dzięki przeniesieniu służby doręczeń listonosze będą rozpoczynali obsługę swoich rejonów bezpośrednio z Suchedniowa, co usprawni proces doręczania korespondencji i przesyłek oraz wpłynie na zmniejszenie kosztów operacyjnych – mówi Hanna Możdżeń, dyrektor Regionu Sieci w Kielcach, odpowiedzialna za placówki pocztowe województwa świętokrzyskiego.

Poczta Polska stale poszerza ofertę usługową dla klientów. Od września ubiegłego roku w placówkach pocztowych dostępna jest nowa oferta ubezpieczeń dla rolników. Dzięki współpracy Poczty Polskiej, Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych (PTUW) i Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS), rolnicy mają zagwarantowany łatwy i szybki dostęp do szerokiej oferty polis rolniczych.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.