Poczta Polska: strategiczne porozumienie z chińskim potentatem kurierskim

Poczta Polska podpisała porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim gigantem kurierskim, STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Współpraca z Pocztą Polską ma dotyczyć logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji.

Poczta Polska chce skorzystać na odtworzeniu Jedwabnego Szlaku. Handel transgraniczny to przyszłość biznesu logistycznego, a my posiadamy potencjał i idealne położenie, by z tej szansy skorzystać – mówi Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.

STO Express to nie jedyna chińska firma, z którą polski operator prowadzi negocjacje. Poczta rozmawia zarówno z dużymi korporacjami, jak i małymi i średnimi przedsiębiorstwami z Europy i Azji. Spółka wraz z kilkunastoma innymi operatorami, m.in. z Chin, Tajlandii, Japonii oraz Niemiec czy Francji, została sygnatariuszem deklaracji z Chongqing. Jej celem jest wypracowanie korzystnych możliwości rozwoju handlu transgranicznego. Do porozumienia przystąpili także potentaci handlu internetowego, np. chiński serwis Alibaba.

Jedwabny szlak to dawna droga handlowa łącząca Chiny z Europą. Xi Jiping trzy lata temu ogłosił powrót do tej tradycji, co w dzisiejszych czasach oznacza utworzenie największego korytarza ekonomicznego na świecie. Polska ze względu na położenie geograficzne jest idealnym partnerem do tego przedsięwzięcia. W najbliższych latach między Łodzią a Chengdu ma powstać połączenie kolejowe, którym będą przewożone produkty z Chin do Europy i na odwrót. To doskonała okazja dla firm logistycznych, które mogą znacznie zwiększyć swoje przychody z obrotu transgranicznego.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.