teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska stawia na startupy

Poczta Polska szuka technologii i partnerów, z którym zrealizuje innowacyjne projekty. Właśnie uruchomiła specjalny portal synergia.poczta-polska.pl dedykowany komunikacji z potencjalnymi partnerami. Każdy projekt, który ma uzasadnienie biznesowe w Poczcie Polskiej, będzie mógł zostać wdrożony. To szansa dla innowacyjnych firm, które szukają możliwości rozwoju.

Innowacyjność to najważniejszy motor napędowy dla dużych firm. Dla takiej firmy jak Poczta Polska korzystanie z już działających rozwiązań biznesowych jest bardziej efektywne i szybsze. – To także dla nas świadomy wybór aby wspierać polskie innowacyjne firmy, które do swojego rozwoju potrzebują zaufanego i silnego partnera jakim jest Poczta Polska – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska otrzymała już ponad 20 zgłoszeń od polskich startupów i to zaledwie po kilku dniach od startu portalu synergia.poczta-polska.pl. Wśród propozycji są przede wszystkim propozycje współpracy w zakresie e-commerce, logistyki oraz IT. Zgłoszenia są analizowane pod kątem opłacalności w ramach całej Grupy PP.

Szukamy firm innowacyjnych, które mogłyby uzupełnić naszą ofertę o nowe produkty oraz zwiększyć efektywność realizowanych usług. Współpraca ma na celu wykorzystanie obustronnego potencjału firm oraz kreowanie nowych wartości. – mówi Janusz Wojtas.

Potencjalna współpraca obejmuje obszary istotne z punktu widzenia rozwoju Poczty Polskiej tj. komunikacja z klientem, nowe formy dostaw, czy uzupełnienie oferty sprzedażowej w placówkach Poczty Polskiej. Poczta Polska jest szczególnie zainteresowana współpracą z firmami, które już mają gotowe rozwiązana w obszarach usług paczkowych, kurierskich, logistycznych oraz usług łańcucha e-commerce, cyfryzacji usług komunikacyjnych czy rozwiązań w obszarach wsparcia.

Poczta szuka tez innowacyjnych partnerów biznesowych współpracując z Agencją Rozwoju Przemyslu. Spółki podpisały list intencyjny, na mocy którego Poczta Polska dołączyła do bazy Platformy Transferu Technologii. Poczta Polska za pośrednictwem PTT poszukuje technologii i partnerów, z którymi zrealizuje innowacyjne projekty. W najbliższym czasie planuje m. in. wprowadzić nowe produkty do sieci placówek, uzupełnić ofertę e-commerce, uruchomić nowoczesne formy dostaw i magazynowania przesyłek, a także zoptymalizować sieć transportową.

Dla polskich start-upów branża pocztowa może być ważnym rynkiem. Zagraniczni operatorzy pocztowi ścigają się w pomysłach na nowe innowacyjne produkty, np. w wybranych placówkach Royal Mail można już skorzystać z usługi drukowania 3D. Brytyjska poczta drukuje produkty klientom i zapewnia ich dostarczenie. Poczta Polska z kolei posiada obecnie jedną z najnowocześniejszych na świecie platform do komunikacji cyfrowej. Dostępna na platformie Envelo Neopaczka, to usługa, dzięki której, przez internet można opłacić nadanie paczki i samodzielnie przygotować dokumenty nadawcze. Klienci mogą także on-line kupić znaczki, wysłać list lub kartkę, które już w tradycyjnej formie dostarczy listonosz.

Projekt Synergia: Zaparszamy do współpracy z Pocztą Polską

Film: Projekt Synergia

 

Załączniki

 automat do nadawania przesyłek.jpg

automat do nadawania przesyłek.jpg

jpg 224,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.