Sortownia_Niepołomice_wizualizacja_1.jpg Sortownia_Niepołomice_wizualizacja_1.jpg

Poczta Polska stawia na rozwój logistyki. Nowa hala w Niepołomicach

Na przełomie października i listopada br. krakowska sortownia Poczty Polskiej zyska nową halę w Niepołomicach. Decyzja wpisuje się w budowaną przez spółkę nową architekturę logistyczną, która ma usprawnić i przyspieszyć obsługę przesyłek.   

Nowa hala w Niepołomicach to 11 tys. m2  oraz 1,3 tys. m2 powierzchni socjalno-biurowej, 20 doków kurierskich i ponad 20  doków dla samochodów pow. 3,5 t. Obecnie sortownia w Krakowie obsługuje miesięcznie 1,3  mln paczek oraz 11,6 tys. palet. Zgodnie z założeniami wynajęcie nowej hali umożliwi sprawną obsługę rosnącego wolumenu paczek i przesyłek paletowych.

Wynajęcie nowej hali w Niepołomicach to kolejny krok zmieniający architekturę sieci logistycznej Poczty Polskiej. Rozwijamy infrastrukturę tak, aby zapewnić efektywną obsługę  rosnących z roku na rok wolumenów przesyłek, głównie paczek i palet. Nowa lokalizacja małopolskiej sortowni zapewni sprawną obsługę klientów oraz lepsze warunki pracy pocztowców  – mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki.

Poczta Polska zmienia sieć logistyczną i dostosowuje swoją strukturę do zjawisk rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Spółka ma podwoić przychody z paczek. Szacuje się, że za cztery lata wartość rynku KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) i usług logistycznych w Polsce wyniesie 10 mld zł.

W ramach budowy nowej architektury logistycznej Poczta Polska zdecydowała w lipcu br. o przeniesieniu obsługi krajowej i międzynarodowej przesyłki paletowej z Warszawy do nowej hali w Grodzisku Mazowieckim. Decyzja ta oznacza, że przesyłki paletowe kierowane będą do nowej lokalizacji, przez co zwiększy się powierzchnia dla paczek w warszawskiej sortowni. Wynajęta też została hala dla sortowni pocztowej w Białymstoku. Odpowiedzią na rosnące wolumeny paczek jest także rozwój różnorodnych form dostawy. Poczta dysponuje obecnie 11,7 tys. punktów odbioru, a do końca października uruchomi 200 automatów paczkowych w kilku miastach Polski.

W porównaniu z danymi  ubiegłorocznymi, w pięciu pierwszych miesiącach 2019 roku znacząco wzrosło zainteresowanie usługami logistycznymi Poczty Polskiej. Coraz większą popularnością cieszy się realizowana od 1 lutego br. nowa usługa Poczty, Międzynarodowa Przesyłka Paletowa, która umożliwia dostarczenie towarów do dowolnego miejsca w Europie, jak również z Europy do Polski. Usługi paletowe oferowane przez Pocztę zapewniają stałe i regularne dostawy na terenie Europy, dostarczanie towarów do klientów z rozproszoną infrastrukturą oraz dostawy do magazynów centralnych, sieci handlowych i detalicznych. Poczta Polska realizuje usługę Międzynarodowej Przesyłki Paletowej na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii i innych krajów Europy na podstawie stałych umów lub jednorazowych zleceń.

 

 

Załączniki

Sortownia_Niepołomice_wizualizacja_1.jpg

Sortownia_Niepołomice_wizualizacja_1.jpg

jpg 256,5 kB Pobierz
Sortownia_Niepołomice_wizualizacja_2.jpg

Sortownia_Niepołomice_wizualizacja_2.jpg

jpg 246,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.