Poczta Polska stawia na rentowność placówek. Spółka rozwija sieć w atrakcyjnych, wielkomiejskich lokalizacjach
Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów wyznaczonego operatora pocztowego, jakim jest Poczta Polska. Spółka stawia na rozwój sieci swoich placówek w dużych miastach, w atrakcyjnych, popularnych lokalizacjach. Już od 6 października br. klienci będą mogli skorzystać z nowoczesnej filii Urzędu Pocztowego Warszawa 91 w Galerii Północnej. To siedemnasta placówka zlokalizowana w Warszawie w galeriach handlowych.
Nowo otwarta filia Urzędu Pocztowego Warszawa 91 w Galerii Północnej jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Cechuje ją nowoczesny, przyjazny wystrój, korelujący z aranżacją otoczenia. Galeria Północna to najnowsze, najliczniej odwiedzane przez klientów oraz nowoczesne centrum handlowe w północnej części Warszawy udostępniające ponad 200 sklepów, butików i punktów usługowych oraz ponad 2000 miejsc parkingowych. Goście nowej placówki pocztowej będą mieli do dyspozycji dwa okienka uniwersalne oraz wydzieloną strefę handlową z asortymentem.
Klienci zyskają możliwość m.in.: wysyłania listów i paczek, opłacenia rachunków, wpłat i wypłat gotówkowych, wykupienia ubezpieczenia samochodu lub mieszkania czy skorzystania z bogatej oferty Banku Pocztowego. W strefie handlowej będzie można nabyć kartki, karnety, koperty, prasę, książki, artykuły biurowe, a także upominki, artykuły dla dzieci, napoje czy słodycze. W asortymencie nie zabraknie także cieszących się coraz większą popularnością wśród zabieganych mieszkańców Warszawy − torebek i plecaków. Goście Galerii Północnej zyskają możliwość odbioru awizowanych przesyłek w nowo otwartej filii Urzędu Pocztowego Warszawa 91.
Otwarcie placówki nie tylko ułatwi korzystanie z usług świadczonych przez Spółkę zlokalizowanym w galerii podmiotom gospodarczym, ale także kilku tysiącom mieszkańców Białołęki. Filia urzędu Pocztowego Warszawa 91 przy ul. Światowida 17 będzie czynna od 6 października w dni powszednie i soboty w godz. 10.00-20.00, a w niedziele handlowe także od 10.00 do godz. 20.00.
– Poczta Polska stale obserwuje i analizuje trendy rynkowe, żeby maksymalizować rentowność świadczonych usług. Mieszkańcy większych ośrodków, którzy chętnie odwiedzają galerie handlowe, powinni mieć możliwość skorzystania z oferty Spółki w tego typu dogodnych i popularnych lokalizacjach. Wygoda klientów oraz pełne wykorzystanie potencjału sprzedaży, to priorytety i kierunki zmian w sieci pocztowej, którymi będziemy podążać, realizując Strategię Poczty Polskiej na lata 2021–2023 – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Warto przypomnieć, że Poczta Polska samodzielnie ponosi koszty utrzymania 7600 placówek, z których 70% pozostaje nierentownych. Do zachowania tej największej w kraju sieci Spółka została zobligowana przepisami prawa. Dlatego tak istotne z punktu widzenia interesu Poczty Polskiej jest otwieranie nowych placówek lokalizacjach, umożliwiających realizację celów biznesowych. Do takich należą popularne wśród mieszkańców wielkomiejskie centra i galerie handlowe. Warszawskie placówki zlokalizowane w takich miejscach osiągają dodatni wynik rentowności z prowadzonej działalności. Rozszerzenie sieci placówek pocztowych w większych miejscowościach dostosowuje ją ponadto do dynamicznego rozwoju obszarów miejskich.
Aktualnie mieszkańcy stolicy mają obecnie do dyspozycji ćwierć tysiąca placówek pocztowych. Dwie z nich to urzędy czynne całodobowo (UP Warszawa 1 przy ul. Świętokrzyskiej 31/33 oraz UP Warszawa 4 przy ul. Targowej 73). Codziennie na ulice Warszawy wychodzi ponad 1000 listonoszy oraz około 350 kurierów.