Poczta Polska stawia na potencjał swoich pracowników

Prawie 80 tys. osób pracuje w Poczcie Polskiej. Wiele z nich, po godzinach pracy, poświęca się różnym pasjom, rozwija swoje talenty. Poczta Polska wykorzystuje ten potencjał i pomaga w jego rozwoju.

Pod koniec sierpnia 2018 r. we wszystkich placówkach pocztowych pojawiła się nowa seria „Bajek z morałem” napisana przez Roberta Kuśtę, który jest nie tylko bajkopisarzem, ale także listonoszem w Urzędzie Pocztowym w Radomiu. Z Pocztą Polską związany jest od 25 lat. Swoją przygodę z bajkami Pan Robert rozpoczął czternaście lat temu odrabiając pracę domową z synem.

W trzeciej już serii „Bajek z morałem” ukazały się cztery nowe bajki: "Dziecięcy świat marzeń", "Zosia kłamczucha", "Zakochana para" i "Zając psotnik". Każda z czterech książeczek poza ciekawą historią napisaną wierszem, posiada słowniczek z trudniejszymi wyrazami oraz pytania do tekstu. Bajeczki w formie zabawy sprawdzają umiejętność czytania ze zrozumieniem. Kolorowe, zabawne i przyjazne rysunki Pani Renaty Krześniak dopełniają całości.

- Bardzo lubię kontakt z ludźmi, więc praca listonosza szybko zaczęła sprawiać mi przyjemność. Siłą rzeczy po dwudziestu pięciu latach mojej pracy w tym samym rejonie, między mną a klientami zaczęła się tworzyć pewna relacja, której nie chciałbym na wyrost nazywać po imieniu. Ważne jest to, że dla moich klientów jestem kimś bliskim i co ciekawe, po dwudziestu pięciu latach, nadal nie przestajemy się do siebie uśmiechać. Nierzadko w niejednej rodzinie poznałem już jej cztery pokolenia. Krótko mówiąc, poza tym że przynoszą listy jestem dla nich bliską osobą (oczywiście z wzajemnością) co sprawia że praca mimo iż ciężka, przestaje być tylko pracą – mówi Robert Kuśta.

Do tej pory w placówkach Poczty Polskiej sprzedano blisko 160 tys. „Bajek z morałem” autorstwa pocztowego listonosza.

Poczta Polska, jako największy pracodawca w kraju, wykorzystuje również innowacyjność i kreatywność swoich pracowników. W tym roku został uruchomiony kolejny program, który ma na celu promowanie innowacyjnych rozwiązań dotyczących oferty produktowej i procesów związanych   z realizacją usług. Ważnym elementem programu jest zaangażowanie pomysłodawcy w proces wdrożenia pomysłu przez co pracownicy mogą zdobyć nowe doświadczenie i poszerzyć swoje kompetencje. Dotychczasowo do programu zostało zgłoszonych kilkadziesiąt pomysłów, z których trzy zdecydowano się wdrożyć w Poczcie Polskiej na terenie całego kraju.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.