Poczta Polska stawia na potencjał swoich pracowników
Prawie 80 tys. osób pracuje w Poczcie Polskiej. Wiele z nich, po godzinach pracy, poświęca się różnym pasjom, rozwija swoje talenty. Poczta Polska wykorzystuje ten potencjał i pomaga w jego rozwoju.
Pod koniec sierpnia 2018 r. we wszystkich placówkach pocztowych pojawiła się nowa seria „Bajek z morałem” napisana przez Roberta Kuśtę, który jest nie tylko bajkopisarzem, ale także listonoszem w Urzędzie Pocztowym w Radomiu. Z Pocztą Polską związany jest od 25 lat. Swoją przygodę z bajkami Pan Robert rozpoczął czternaście lat temu odrabiając pracę domową z synem.
W trzeciej już serii „Bajek z morałem” ukazały się cztery nowe bajki: "Dziecięcy świat marzeń", "Zosia kłamczucha", "Zakochana para" i "Zając psotnik". Każda z czterech książeczek poza ciekawą historią napisaną wierszem, posiada słowniczek z trudniejszymi wyrazami oraz pytania do tekstu. Bajeczki w formie zabawy sprawdzają umiejętność czytania ze zrozumieniem. Kolorowe, zabawne i przyjazne rysunki Pani Renaty Krześniak dopełniają całości.
- Bardzo lubię kontakt z ludźmi, więc praca listonosza szybko zaczęła sprawiać mi przyjemność. Siłą rzeczy po dwudziestu pięciu latach mojej pracy w tym samym rejonie, między mną a klientami zaczęła się tworzyć pewna relacja, której nie chciałbym na wyrost nazywać po imieniu. Ważne jest to, że dla moich klientów jestem kimś bliskim i co ciekawe, po dwudziestu pięciu latach, nadal nie przestajemy się do siebie uśmiechać. Nierzadko w niejednej rodzinie poznałem już jej cztery pokolenia. Krótko mówiąc, poza tym że przynoszą listy jestem dla nich bliską osobą (oczywiście z wzajemnością) co sprawia że praca mimo iż ciężka, przestaje być tylko pracą – mówi Robert Kuśta.
Do tej pory w placówkach Poczty Polskiej sprzedano blisko 160 tys. „Bajek z morałem” autorstwa pocztowego listonosza.
Poczta Polska, jako największy pracodawca w kraju, wykorzystuje również innowacyjność i kreatywność swoich pracowników. W tym roku został uruchomiony kolejny program, który ma na celu promowanie innowacyjnych rozwiązań dotyczących oferty produktowej i procesów związanych z realizacją usług. Ważnym elementem programu jest zaangażowanie pomysłodawcy w proces wdrożenia pomysłu przez co pracownicy mogą zdobyć nowe doświadczenie i poszerzyć swoje kompetencje. Dotychczasowo do programu zostało zgłoszonych kilkadziesiąt pomysłów, z których trzy zdecydowano się wdrożyć w Poczcie Polskiej na terenie całego kraju.