cyberbezpieczeństwo cyberbezpieczeństwo

Poczta Polska stawia na cyberbezpieczeństwo

Poczta Polska zawarła umowę z ComCERT SA (grupa Asseco), głównym dostawcą usług cyberbezpieczeństwa. Priorytetem jest bezpieczeństwo świadczonych usług i zadowolenie klientów.

Wraz z rozwojem i udoskonalaniem nowych technologii oraz systemów bezpieczeństwa, wzrasta liczba nie tylko przypadków, ale również technik stosowanych przez cyberprzestępców. Od maja 2021 roku Poczta zarejestrowała prawie 500 zgłoszeń dotyczących podejrzanych wiadomości e-mail, wiadomości sms i komunikatów podszywających się pod Operatora Pocztowego. Cyberprzestępcy wysłali także ponad 300 fałszywych wiadomości e-mail do pracowników Poczty Polskiej. Stosowano w nich metodę zastraszenia, która polegała na wysyłce informacji o rzekomo zainfekowanym i zhakowanym laptopie/komputerze/urządzeniu z groźbą udostepnienia wrażliwych danych w przypadku nieotrzymania płatności od adresata wiadomości, były próby wyłudzenia dopłat do przesyłek przez podszywanie się pod Pocztę.

Działania cyberprzestępców w sieci grożą stratami biznesowymi nawet największym graczom na rynku. Ataki wymierzone są zarówno w klientów, jak i pracowników Poczty. Operator pocztowy musi spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa świadczonych usług, bo ma to ogromne znaczenie społeczne i biznesowe. Dlatego Poczta zdecydowała się wzmocnić swój zespół cyberbezpieczeństwa i zainwestować w technologie chroniące systemy informatyczne.

– Jesteśmy jedną z większych firm w Polsce, zatrudniamy ponad 70 tys. pracowników, mamy ponad 7,6 tys. placówek, 40 tysięcy urządzeń stacjonarnych, 20 tys. tabletów. Nasze systemy teleinformatyczne, które wspierają naszą pracę, są niezwykle rozległe i mogą prowokować do cyberataków. Świadomość zagrożenia wpływa na konieczność podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w ramach całej organizacji. W ramach prowadzonych działań dbamy także, by proces doręczania przesyłek miał w całym łańcuchu doręczenia korespondencji (tradycyjnej i cyfrowej) zagwarantowaną: integralność, poufność i niezaprzeczalność. Poczta w wyniku kooperacji z ComCERT S.A. zaktualizuje reguły i zrealizuje testy potwierdzające ich działanie – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej SA.

Poczta nawiązała współpracę z głównym dostawcą usług cyberbezpieczeństwa ComCERT SA (grupa Asseco). Kontrakt Poczty Polskiej z ComCERT SA obejmuje usługi z zakresu wsparcia centrum operacji bezpieczeństwa (SOC), szkoleń oraz usług zaawansowanych, w ramach których ComCERT SA będzie prowadzić testy bezpieczeństwa infrastruktury Poczty.

ComCERT SA jest polską firmą działającą na rynku od 2011 roku, rozpoznawalną szczególnie w obszarze usług typu CERT (Computer Emergency Response Team) na rynku przedsiębiorstw i instytucji, niezwiązaną z żadnym operatorem telekomunikacyjnym. Specjalizuje się w identyfikowaniu zagrożeń i incydentów w cyberprzestrzeni, tworzeniu  i podnoszeniu kompetencji zespołów reagujących (CERT, SOC) oraz wsparciu klientów w sytuacjach zagrożenia lub naruszenia ich bezpieczeństwa.

– Znajdujemy się w szczególnym momencie transformacji cyfrowej Poczty Polskiej, która realizuje strategiczne projekty cyfrowe o społecznym zasięgu. Nasz klient ma konkretną wizję nie tylko swoich usług cyfrowych, ale także cyberbezpieczeństwa. Możliwość współpracy w takim środowisku stanowi dla nas zarówno wyróżnienie, jak i zobowiązanie do świadczenia profesjonalnych usług na najwyższym poziomie – komentuje Krzysztof Dyki, prezes ComCERT SA.

Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową w związku z postępem technologii teleinformatycznych oraz zmianą preferencji konsumentów. Poczta Polska konsekwentnie buduje oraz poszerza swoje kompetencje. Już teraz świadczy szereg usług cyfrowych, a ze względu na skalę firmy, posiadane systemy są jednymi z największych w Polsce.

Załączniki

cyberbezpieczeństwo

cyberbezpieczeństwo

png 782,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.