Poczta Polska stawia latem na kibiców i urlopowiczów
Spółka po 5 miesiącach 2021 roku zanotowała 15 proc. wzrost rok do roku przychodów ze sprzedaży towarów handlowych w placówkach pocztowych. To efekt elastycznego reagowania na potrzeby klientów, co przyniosło oczekiwane efekty. Specjalnie na siatkarską Ligę Narodów, tenisowy Wimbledon i Igrzyska Olimpijskie w Tokio Spółka przygotowała biało-czerwoną ofertę kibicowską. Na lato w placówkach pojawi się też asortyment dla urlopowiczów oraz najmłodszych klientów cieszących się wakacjami.
Do 13 sierpnia br. Poczta Polska prowadzi patriotyczną sportową akcję sprzedażową. W placówkach pocztowych są w sprzedaży m.in. produkty przeznaczone dla kibiców oraz uczestników imprez patriotycznych. W atrakcyjnych cenach można nabyć produkty związane z Ligą Narodów, Wimbledonem, a także z Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi Tokio 2020. Oprócz bogatej oferty koszulek i szalików są także smycze, kubki, magnesy, piórniki, długopisy, przypinki, naklejki, torby, poduszki, a także opaski na ręce, breloczki, paszportówki oraz książki o sportowych idolach i gry planszowe.
Równolegle do 31 sierpnia br. prowadzona będzie akcja sprzedażowa Poczty Polskiej Lato 2021. W ofercie rozsianych po całym kraju placówek pocztowych jest ponad 1,5 tys. pozycji handlowych. Placówki mają w asortymencie artykuły chemiczne pozwalające chronić się przed natrętnymi owadami kąsającymi m.in. urlopowiczów oraz eco-pułapki na uciążliwe owady. Rodzice młodszych dzieci w placówkach pocztowych będą mogli kupić 10 rodzajów zestawów LEGO, które zawierają książki z zadaniami, opowiadaniem, komiksem oraz minifigurką. Wśród nich są nowe przygody ze świata LEGO® City, Harry Potter™, Batman, pełne przygód i humoru opowiadanie oraz komiksy, ciekawe łamigłówki i labirynty.
- Nasza oferta handlowa jest dostosowana do oczekiwań klientów, których potrzeb intensywnie słuchamy. W dużej mierze części produktów oferowanych w placówkach odpowiada potrzebom lokalnym, ale wiele z produktów ma także charakter uniwersalny. Dbamy o to, by nasze produkty były różnorodne, nie tylko spełniały wysokie oczekiwania jakościowe, ale także uzupełniały podaż potrzebnych produktów w tych miejscach, gdzie dostęp do sklepów np. do księgarni jest utrudniony. W znacznej mierze stawiamy na model handlu samoobsługowego, co czyni nasze placówki dostępnymi i przyjaznymi miejscami dla lokalnych społeczności – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.
Coraz chętniej kupowane w sieci Poczty Polskiej są książki. Firma proponuje na lato kilka gorących nowości, np. „Poczuj PL” – przewodnik i poradnik poruszania się po Polsce podróżniczki i dziennikarki Marzeny Filipczak oraz nieco sensacyjna „Rita” Agnieszki Staszak. Ponadto popularnonaukowa „Tajemnice polskich templariuszy” Andrzeja Zielińskiego.
Dostosowanie oferty sprzedażowej placówek nie tylko do sezonowych potrzeb klientów, ale także do bieżących wydarzeń w szczególności sportowych i kulturalnych to jeden z elementów strategii sprzedażowej Spółki. Poczta Polska zanotowała wysoki wzrost sprzedaży asortymentu dostępnego w swoich placówkach. Po 5 miesiącach tego roku widać, że oferta przypadła do gustu klientom. Spółka zanotował wzrost przychodów z tego tytułu o 15 % w stosunku do analogicznego okresu roku 2020. Największe wzrosty w tym okresie Poczta zanotowała w sprzedaży gier i zabawek dla dzieci (o 60%), książek i kolorowanek dla dzieci (o 50%).
Oferta towarów dystrybuowanych poprzez sieć placówek oraz sprzedaż usług bankowych i ubezpieczeniowych podnosi rentowność placówek pocztowych. Można w nich kupić prasę i książki, artykuły biurowe. Zainteresowaniem klientów cieszą się atrakcyjne flagi na wydarzenia sportowe i święta państwowe.