teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: sprzedaż usług Pocztex wzrosła sześciokrotnie w ciągu 3 lat

Wzrost o prawie 70 procent w 2014 roku w porównaniu do 2013 roku odnotowała Poczta Polska w sprzedaży usług kurierskich Pocztex. Zmiany wprowadzane przez Pocztę Polską od 2012 r. w usługach kurierskich przynoszą teraz efekty. Ich sprzedaż w ciągu 3 lat zwiększyła się prawie sześciokrotnie.

W całym 2014 roku sprzedaż usług kurierskich zwiększyła się o ponad 70 procent w stosunku do poprzedniego roku, a tylko w styczniu tego roku Poczta sprzedała o 59,8 procent więcej przesyłek kurierskich niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Ekspansja Pocztexu rozpoczęła się w 2012 roku od obniżki nawet o połowę cen usług kurierskich. Na zmianie cennika skorzystali między innymi nadawcy masowi – duże sklepy internetowe, firmy stacjonarne często korzystające z przesyłek kurierskich.

Dzięki zmianom oferty Poczta Polska rok do roku zwiększa swój udział w rynku usług paczkowo-kurierskich KEP, w 2013 roku było to 17%, w 2015 roku wstępne szacunku mówią o ponad 18% udziale w rynku.

Gwarantowany termin i pewność doręczenia usługi Pocztex są dostępne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Usługi kurierskie Poczty Polskiej są często wybierane ze względu na optymalny czas realizacji usługi terminowość dostawy oraz cenę. Zdaniem klientów, kluczowe jest również poczucie bezpieczeństwa i pewności, że przesyłka dotrze do adresata, co gwarantuje szybki czas doręczenia.

Najpopularniejszą usługą w 2014 z segmentu kurierskich w Poczcie był Kurier 48 - wybierany przez 75 procent kupujących. Najczęściej usługi kurierskie Poczty Polskiej wybierają klienci biznesowi, ceniący sobie elastyczność i gwarancję dostawy. Dzięki dobrze rozwiniętej sieci placówek Poczty Polskiej, z ponad 4500 punktami odbioru, klient dostanie przesyłkę tam, gdzie chce i wtedy, kiedy chce.

eCommerce wybiera Pocztę

Z usług Poczty Polskiej korzystają największe sklepy, sprzedające w internecie. Z Pocztą Polską współpracuje ponad 60% polskich e-sklepów. W czerwcu Poczta Polska uruchomiła serwis ecommerce.poczta-polska.pl, oferujący kompleksową obsługę dla branży e-handlu. W jednym miejscu e-klienci mogą wybrać przesyłki odpowiadające ich potrzebom, zlecić obsługę zwrotów, poznać ofertę finansowo-ubezpieczeniową, czy wysłać neofakturę w cyfrowej wersji.


Usługę kurierską Pocztex można zamówić, wypełniając prosty formularz na stronie Zamów kuriera, przez aplikację mobilną Envelo na smartfony i tablety, a także przy wykorzystaniu infolinii. W aplikacji można też sprawdzić status doręczenia przesyłki rejestrowanej. Aplikacja Envelo współpracuje z systemami Android, iOS i Windows Phone.

Załączniki

 poczta-polska-kurier.jpg

poczta-polska-kurier.jpg

jpg 56,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.