Wydawnictwa książkowe_PP-1.jpg Wydawnictwa książkowe_PP-1.jpg

Poczta Polska sprzedała 3 mln książek w 2020 r.

Oferta wydawnicza dostępna w placówkach Poczty Polskiej budziła duże zainteresowanie w 2020 r. Szeroka sieć dystrybucyjna spółki po raz kolejny spełniła swoje zadanie. Poczta Polska zanotowała łączną sprzedaż wydawnictw na poziomie 3 mln egzemplarzy.

Niezmiennie, największym zainteresowaniem cieszyła się oferta adresowana do dzieci i młodzieży. Wśród pozycji dla tej grupy znalazły się: łamigłówki, albumy z naklejkami, kolorowanki, a także praktyczne kompendia wiedzy lingwistycznej i matematycznej. Łączna sprzedaż dla tej grupy odbiorców wyniosła 2 mln egzemplarzy. 

Z kolei w gronie najpopularniejszych i najchętniej kupowanych tytułów adresowanych do odbiorców dorosłych znalazła się praca zbiorowa pt.: „Polska niezwykła” – praktyczny przewodnik z atlasem, zawierający zbiór atrakcyjnych turystycznie miejsc w kraju. Duże zainteresowanie przewodnikiem wskazywać może na to że czytelnicy, po zakończeniu pandemii, mają zamiar powrócić do aktywności turystycznej i już dziś planują swoje podróże.

W kategorii literatury obyczajowej najlepiej sprzedawały się dwie pozycje autorstwa Heather Morris: „Podróż Cilki” oraz „Tatuażysta z  Auschwitz”. Książki te już po raz kolejny znajdują się w czołówce tytułów najchętniej nabywanych w sieci dystrybucyjnej Poczty Polskiej.

Niesłabnącym zainteresowaniem czytelników cieszyły się także: wydawnictwa kulinarne, bibliografie, wydawnictwa religijne, a także poradniki z dziedziny medycyny naturalnej. 

Łączna sprzedaż literatury dla osób dorosłych w 2020 roku wyniosła prawie 1 mln egzemplarzy. 

Poczta Polska, jak co roku, zamierza konsekwentnie poszerzać ofertę wydawniczą, zaopatrując czytelników w kolejne nowości i bestselery.

Największa sieć dystrybucyjna w kraju, obejmująca ok. 7 500 placówek umożliwia Spółce dotarcie do szerokiego grona klientów, w tym właśnie czytelników. Blisko 5 300 PP zlokalizowanych jest w małych miejscowościach. Są one więc dla społeczności lokalnych miejscami, w których poza skorzystaniem z szerokiej oferty usług pocztowych, bankowych i finansowych, można także zaopatrzyć się w ciekawą książkę.

Załączniki

Wydawnictwa książkowe_PP-1.jpg

Wydawnictwa książkowe_PP-1.jpg

jpg 2,8 MB Pobierz
Wydawnictwa_ksiazkowe_PP - 2.jpg

Wydawnictwa_ksiazkowe_PP - 2.jpg

jpg 2,5 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.