Grafika na biuro prasowe Grafika na biuro prasowe

Poczta Polska sprzedaje setki tytułów prasowych. Udostępnia także usługę prenumeraty i zamawiania na życzenie

Placówki pocztowe od wielu lat nie są już tylko miejscem służącym do załatwiania spraw stricte pocztowych czy finansowych. Można w nich – przy okazji – skorzystać z szerokiej oferty handlowej i zakupić upominki, książki czy gazety – dzienniki i czasopisma. W ofercie Poczty Polskiej dostępnych jest niemal tysiąc tytułów prasowych wydawanych w języku polskim.

Według raportu Polskie Badania Czytelnictwa 2023, 8 na 10 osób w Polsce czyta prasę drukowaną lub cyfrową. Wpływa ona na poglądy i decyzje czytelników, w Europie cieszy się rosnącym zainteresowaniem (zaufanie do innych mediów spada).

W ubiegłym roku w Polsce zostało rozpowszechnionych ponad 300 mln egzemplarzy prasy drukowanej. Popularność prasy papierowej spada, ale wciąż wybiera ją ponad 45% czytelników. Są wśród nich osoby w każdym wieku, ale najchętniej po papier sięgają ludzie w wieku 55-75 lat. Młodzi ludzie częściej wybierają formaty elektroniczne.

Jednym z dystrybutorów prasy na polskim rynku jest Poczta Polska. Za jej pośrednictwem sprzedawanych jest niemal 1000 tytułów prasowych: 34 dzienniki (lokalne i ogólnopolskie) oraz 942 czasopisma (m.in. magazyny opinii, branżowe, hobbystyczne, telewizyjne, dla dzieci oraz pisma poradnikowe i poradniczo-rozrywkowe, kobiece).

Wśród trzech tytułów, które najlepiej sprzedawały się w ubiegłym roku w placówkach pocztowych znalazły się: „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „Twoje Imperium”. Klienci bardzo chętnie sięgali także po „100 Rad”, „Dobry Tydzień”, „Rewię”, czasopisma o tematyce kulinarnej (np. „Ciasta Domowe”), związane z zielarstwem (np. „Zielarz”, „Pokrzywa przywraca zdrowie”), edukacyjne („Victor”, „Victor Junior”, „Cogito”), o tematyce zdrowotnej (np. „Szlachetne zdrowie”, „Zdrowie w Twoich rękach”) oraz tytuły takie jak „Detektyw”,  „Wojsko i Technika” i „Poradnik 50+”. Dobrze sprzedawały się także inne – oprócz „Tele Tygodnia” – wydawnictwa związane z programem TV: „Magazyn telewizyjny Kurier TV” , „Super TV” i „Tele Max” oraz „Twoje Imperium”, „Chwila dla Ciebie”, „Z życia wzięte”, „Świat Kobiety”, „Przyjaciółka”, „Auto Świat”, „To i Owo” „Sukcesy i Porażki”, „Poradnik Domowy” i „Angora”. Klienci Poczty Polskiej chętnie kupowali też „Gazetę Podatkową”, prasę regionalną i krzyżówki.

Wśród dzienników najlepiej sprzedaje się „Fakt”, „Echo Dnia” i „Gazeta Pomorska”.

W konkretnych placówkach pocztowych dostępne są tytuły, które cieszą się zainteresowaniem czytelników w danym regionie. Poczta Polska – na życzenie – sprowadza także tytuły niszowe, a także prasę archiwalną. Niektóre tytuły sprzedawane są w pojedynczych lokalizacjach. Prasę można znaleźć na dedykowanych stojakach i jak również na blatach przy kasach.

Tytuły prasowe dostępne są we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej, na terenie całej Polski – w dużych miastach, miasteczkach, we wsiach. W mniejszych miejscowościach placówki pocztowe są często jedynym miejscem w regionie, w którym dostępny jest szeroki wybór tytułów prasowych i książek. 

Prócz zakupu prasy w placówkach pocztowych, Poczta Polska umożliwia także zamówienie prenumeraty prasy wydawanej na terenie Polski, m.in.  specjalistycznej, popularnonaukowej, rozrywkowej i hobbystycznej. Większość z nich jest dostępna na terenie całego kraju. Wyjątek stanowią tytuły oferowane regionalnie (prasa lokalna). Zamówienia na prenumeratę można składać za pośrednictwem strony internetowej Poczty Polskiej oraz bezpośrednio u listonoszy i w placówkach pocztowych na terenie całego kraju. Przedpłaty na czasopisma doręczane przez Pocztę Polską od II kwartału, czyli od 1 kwietnia, przyjmowane są do 25 lutego br. za pośrednictwem witryny internetowej i do końca lutego br. za pośrednictwem listonoszy i w placówkach pocztowych.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.