Projekt bez nazwy(4) Projekt bez nazwy(4)

Poczta Polska sprzedaje miliony kartek pocztowych i zachęca do wysyłania życzeń świątecznych w tradycyjnej formie

Przesyłanie życzeń świątecznych to jedna z tradycji wielkanocnych. Wiele osób wciąż wysyła z tej okazji tradycyjne kartki i karnety. Świadczą o tym wyniki sprzedaży odnotowane przez Pocztę Polską w ostatnich latach. W 2023 roku w placówkach pocztowych i za pośrednictwem listonoszy sprzedało się ok. 1,7 mln kartek i karnetów wielkanocnych.

Na całym świecie odnotowuje się spadki w ilości wysyłanej korespondencji pocztowej. Nadal jednak są osoby, które preferują tradycyjną formę komunikacji. Zamiast SMS-ów i życzeń przesyłanych za pośrednictwem komunikatorów, wybierają papierowe kartki lub karnety i wysyłają je np. z okazji świąt.

W tym roku w ofercie Poczty Polskiej znajduje się ponad 70 wzorów kartek i karnetów wielkanocnych. Koszt zakupu najtańszej kartki nie przekracza 2,50 zł, najdroższego karnetu – 15,00 zł. W ramach akcji Wielkanoc, trwającej do 5 kwietnia, w placówkach pocztowych dostępne są także różnorodne dekoracje i ozdoby świąteczne oraz bogata oferta wydawnictw dziecięcych.

W sprzedaży całorocznej dostępne są kartki i karnety na różne okazje, w tym imieninowe, urodzinowe, z okazji chrztu czy ślubu. Przez cały rok Poczta Polska sprzedaje też kartki pocztowe z wizerunkami miast oraz lokalnych atrakcji turystycznych. Sezonowo oferowane są kartki i karnety na wiele okoliczności, takich jak Boże Narodzenie, Wielkanoc, I Komunia Święta, Dzień Babci i Dzień Dziadka, Walentynki oraz Dzień Matki i Dzień Ojca. W 2023 roku w placówkach pocztowych i za pośrednictwem listonoszy sprzedanych zostało łącznie prawie 7 mln sztuk kartek i karnetów.

Poczta Polska umożliwia również kupno artykułów niezbędnych do wysłania kartek pocztowych i karnetów takich jak znaczki pocztowe, w tym z motywami okolicznościowymi oraz koperty. Karnet okolicznościowy można nie tylko wysłać, ale także podarować komuś w formie dodatku do upominku, który także można zakupić w placówce pocztowej (m.in. książki, artykuły dekoracyjne, gry, zabawki czy popularne gadżety i słodycze).

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.