PP-1 PP-1

Poczta Polska sprzedaje dziennie średnio 40 tys. egzemplarzy pism

Z Polskiego Badania Czytelnictwa za rok 2023 wynika, że w Polsce sprzedano w tym czasie ponad 300 mln egzemplarzy prasy drukowanej. Poczta Polska wciąż ma rosnący udział w tym rynku.

Jeden z głównych dystrybutorów prasy w Polsce zamyka swoją sieć punków sprzedaży. Poczta Polska nie podejmuje takiej decyzji i wciąż prowadzi dystrybucję prasy w placówkach pocztowych. Spółka sprzedaje dziennie średnio 40 tys. egzemplarzy pism. Oferta wydawnictw prasowych w sieci własnej placówek pocztowych stanowi jedną z głównych gałęzi działalności handlowej Poczty Polskiej. Najwięcej dzienników i czasopism sprzedaje się w czwartki, niewiele mniej egzemplarzy sprzedawało się w piątki.

W ofercie Poczty Polskiej Klienci do wyboru mają 34 dzienniki (lokalne i ogólnopolskie) oraz 942 czasopisma (m.in. magazyny opinii, branżowe, hobbystyczne, telewizyjne, dla dzieci oraz pisma poradnikowe i poradniczo-rozrywkowe, kobiece). Te drugie sprzedają się znacznie lepiej. Dzienniki, w formie drukowanej, zgodnie z tym co obserwujemy na całym rynku, coraz bardziej wypierane są przez  internetowe wydania oraz aktualne wiadomości zamieszczane na portalach internetowych.

Wśród trzech tytułów, które najlepiej sprzedawały się w ubiegłym roku w placówkach pocztowych znalazły się tygodniki i magazyny telewizyjne (z programem telewizyjnym), tygodniki o życiu gwiazd i osób ze świata show-biznesu, czasopisma poradnikowe, edukacyjne, hobbystyczne i specjalistyczne.

Prasę można kupić w 4600 punktach pocztowych – placówkach pocztowych i ich filiach. W lokalnych placówkach pocztowych dostępne są także tytuły, które cieszą się zainteresowaniem czytelników w danym regionie. Niektóre tytuły sprzedawane są w pojedynczych lokalizacjach.

Poczta Polska oferuje nie tylko możliwość zakupu aktualnej prasy, którą chętnie kupują czytelnicy. Sprowadza także tytuły niszowe, a także prasę archiwalną. Umożliwia także zamówienie prenumeraty prasy wydawanej na terenie Polski. Zamówienia na prenumeratę można składać za pośrednictwem strony internetowej Poczty Polskiej oraz bezpośrednio u listonoszy i w placówkach pocztowych na terenie całego kraju. Przedpłaty na czasopisma doręczane przez Pocztę Polską od III kwartału, czyli od 1 lipca, przyjmowane są do 25 maja br. za pośrednictwem witryny internetowej i do końca maja br. za pośrednictwem listonoszy i w placówkach pocztowych.

Jak wynika  z metaanalizy przeprowadzonej przez naukowców z Uniwersytetu w Walencji, którzy przeanalizowali wyniki ponad 20 badań przeprowadzonych z udziałem około 470 tysięcy osób, zdolność rozumienia czytanego tekstu zależna jest od nośnika. Kiedy czytamy tekst w wersji papierowej, jesteśmy w stanie zrozumieć od sześciu do ośmiu razy więcej niż w przypadku teksów czytanych w wersji cyfrowej. Różnice dotyczą tekstów informacyjnych i tekstów, w których znajdują się elementy informacyjne i narracyjne. Jeden ze współautorów metaanalizy  – Ladislao Salmerón – uzasadnia to tym, że „czytelnik nie jest w pełni zanurzony w tekście cyfrowym i nie wychwytuje wszystkich zawartych w nim informacji”. Czytając tekst w telefonie czy na tablecie, skanujemy tekst i przebiegamy po nim wzrokiem, mając w ręku papierową książkę, czytamy wszystko dokładnie.

Załączniki

PP-1

PP-1

jpg 106,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.