w placówce Poczty Polskiej w placówce Poczty Polskiej

Poczta Polska sprawdziła, kto i gdzie korzysta z karty płatniczej

W placówkach Poczty Polskiej z karty płatniczej najchętniej korzystają mieszkańcy Katowic, Poznania i Warszawy. Wśród najpopularniejszych usług opłacanych bezgotówkowo najczęściej wybierają usługi pocztowe, w tym opłatę za znaczki pocztowe – takie wnioski wynikają z „Badania preferencji płatniczych klientów placówek pocztowych”.

Badanie zostało przeprowadzone w 291 placówkach pocztowych w dniach 18 lutego - 1marca br. Sprawdzono punkty, w których w styczniu było więcej niż 300 transakcji bezgotówkowych. Wśród miast wojewódzkich najczęściej z karty płatniczej korzystają mieszkańcy Katowic, Poznania, Warszawy, Krakowa i Wrocławia. Najrzadziej z takiej możliwości korzystali klienci w Opolu, Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim.

Badanie pokazuje, że klienci najczęściej płacą kartą za usługi pocztowe (48%) oraz towary handlowe (19,6%). Poczta Polska umożliwiła płacenie kartą płatniczą w czerwcu 2016 roku. Akceptuje płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej oraz płatności mobilne BLIK. Posiadacze kart zagranicznych banków mogą dokonać wygodnej płatności w walucie karty (usługa DCC).

Oprócz płatności bezgotówkowych w placówkach pocztowych realizowany jest  szeroki wachlarz usług na terminalach POS, wśród nich:

- cash-back w ramach płatności kartą (usługa, dzięki której klient może wygodnie wypłacać w placówce pocztowej niewielkie kwoty pieniędzy - do 300 złotych karty VISA, do 500 złotych karty MasterCard),

- wypłata gotówki – usługa kierowana  do osób, które często korzystają z możliwości wypłaty gotówki w okienku (nie tylko w celu zapłaty za usługi) oraz do mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat,

- doładowania telefonów komórkowych m.in takich operatorów telefonii komórkowej jak: T-Mobile, Heyah, TAK-TAK, Orange, Nju Mobile, Plus, Play, Telegrosik, LycaMobile oraz VirginMobile,

- sprzedaż voucherów – dystrybucja unikatowych kombinacji znaków (kod elektroniczny), pozwalających na dokonywanie płatności w serwisach internetowych m.in. za usługi lub dostawy.

 

Załączniki

w placówce Poczty Polskiej

w placówce Poczty Polskiej

jpg 2,4 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.