Poczta Polska: specjalne procedury obsługi przesyłek osób przebywających na kwarantannie
Przesyłki dla osób objętych zakazem wychodzenia z domu są przechowywane w placówkach pocztowych do czasu zakończenia przymusowej izolacji ich adresatów. Wyjątkiem są przekazy pieniężne, które pocztowcy doręczają nawet pod adresy objęte kwarantanną.
W ramach działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników oraz klientów, Poczta Polska zdecydowała o zastosowaniu specjalnych procedur wobec osób, które z uwagi na ryzyko zakażenia koronawirusem są objęte kwarantanną. Poczta, podobnie jak inne instytucje, posiada dostęp do aktualnej bazy adresów oraz numery telefonów (bez danych osobowych abonenta) tych osób. Korespondencja kierowana do nich jest bezpłatnie przechowywana w placówkach. Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji. Poczta doręczy przesyłkę dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata. Dotychczas w placówkach przechowuje się ponad 30 tys. takich przesyłek.
Operator pocztowy wprowadził także szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną. Świadczenia pieniężne są komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres przy zastosowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa. Dotychczas doręczono blisko 2800 przekazów pieniężnych w taki bezpieczny sposób.