PRZEKAZ EMERYTALNO-RENTOWY.png PRZEKAZ EMERYTALNO-RENTOWY.png

Poczta Polska: specjalne godziny obsługi tylko dla seniorów

Poczta Polska w trosce o dobro klientów wprowadza specjalne godziny, w których tylko seniorzy będą mogli korzystać z usług pocztowych. Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w poszczególnych placówkach. Realizacja usług przez listonoszy, w tym wypłata rent i emerytur odbywa się na niezmienionych zasadach.

Godziny dla seniorów, czyli dla osób w wieku 65+ uzależnione są od godzin otwarcia danej placówki. Generalnie od poniedziałku do piątku między 10:00 a 12:00 z usług mogą korzystać wyłącznie seniorzy. W przypadku placówek otwieranych później, tj. od godz. 11:00 seniorzy będą obsługiwani do godz. 12:00.

- Przypominamy jednocześnie, że w placówkach może przebywać określona liczba klientów. Przy okienku może stać tylko jedna osoba, zachowując bezpieczny odstęp od naszego pracownika. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika o okazanie dokumentu lub wykonanie innych niezbędnych czynności – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska zaleca, by klienci ze względów bezpieczeństwa korzystali z możliwość płatności bezgotówkowych, np. kartami płatniczymi lub telefonem w placówkach pocztowych. Pozwoli to także skrócić czas obsługi klientów.

Jednocześnie Poczta Polska przypomina, że zasady wypłaty rent i emerytur nie zmieniły się i są realizowane dokładnie na tych samych zasadach, które obowiązywały przed stanem epidemii. Warto jednak przygotować własny długopis. Jeśli emeryt lub rencista źle się czuje może poprosić listonosza, by przeliczone pieniądze zostawił przy drzwiach. Odbierając pieniądze i kwitując ich odbiór należy zachować bezpieczny odstęp.

W przypadku osób  przebywających na kwarantannie obowiązują specjalne zasady wypłaty świadczeń emerytalno-rentowych. Pieniądze są komisyjnie przeliczane w placówkach pocztowych i wkładane do tzw. bezpiecznej koperty, które następnie są doręczane pod wskazany adres. Przy czym listonosze pozostawiają kopertę przed mieszkaniem osoby objętej kwarantanną, a sami wycofują się na bezpieczną odległość oczekując na odbiór koperty przez klienta.

 

Załączniki

PRZEKAZ EMERYTALNO-RENTOWY.png

PRZEKAZ EMERYTALNO-RENTOWY.png

png 216,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.