Poczta Polska rozwija współpracę z siecią Żabka: możliwe nadawanie i zwroty przesyłek
Poczta Polska udostępniła w całej sieci sklepów Żabka możliwość nadawania przesyłek oraz pilotażową opcję zwrotu towarów zakupionych online w Answear.com
Rynek eCommerce stale się rozwija i trend ten w dalszej perspektywie nadal będzie utrzymany. Klienci coraz częściej sięgają po dogodną formę zakupu towarów drogą on-line. E-zakupy artykułów elektronicznych, odzieży, książek czy też zabawek, zostały uzupełnione o nowe artykuły, które wcześniej nabywane były tradycyjną drogą stacjonarną. Coraz częściej w e-sklepach Polacy zamawiają lekarstwa, żywność lub artykuły kategorii dom i ogród. Każda transakcja, związana z nabyciem towaru w Internecie, skutkuje nadaniem nowej przesyłki. Po stronie klienta leży wybór najdogodniejszej formy jej dostarczenia.
- Nasi klienci cenią sobie wygodę, dlatego od kilku lat rozwijamy sieć punktów odbioru, których chcemy mieć 20 tysięcy do końca 2022 roku. Punkty te, takie jak sieć sklepów Żabka, stają się miejscem, w którym klienci mogą wygodnie wysłać paczki. Tę opcję rozwijamy wspólnie z Żabka Polska Sp. z o.o. – mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej.
Odbiór przesyłek Poczty Polskiej w sieci Żabka to ciesząca się dużym zainteresowaniem opcja – udostępniona od 2017 roku. Oprócz odbioru przesyłek, istnieje także możliwość ich nadawania poprzez serwis https://paczki.zabka.pl/ - zarówno z opcją dostawy pod wskazany adres, jak również z opcją odbioru w wybranym sklepie z tej sieci. Przesyłkę można opłacić online, a następnie zanieść do sklepu Żabka.
- Konsumenci coraz częściej korzystają z zakupów online. Potwierdza to rosnące zainteresowanie możliwością odbioru przesyłek w sklepach naszej sieci – w 2020 roku w sklepach Żabka obsłużyliśmy kilkadziesiąt procent więcej paczek niż w ubiegłym roku. Klienci doceniają wygodę i możliwość szybkiego odbioru czy nadania paczki podczas codziennych zakupów w swoim osiedlowym sklepie, blisko domu – mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług w Żabka Polska.
Od niedawna Poczta Polska wraz z Żabka Polska oraz partnerem technologicznym PointPack S.A. wprowadziła pilotażowy projekt zwrotu towarów zakupionych online. Pierwszym partnerem biznesowym Poczty Polskiej, który skorzystał z kompleksowej opcji wysyłek i zwrotów towarów poprzez sieć Żabka jest Answear.com - multibrandowy sklep internetowy.
- Zależy nam na nieustannym dopasowywaniu się do potrzeb naszych klientów, poprzez umożliwienie korzystania z różnorodnych form odbioru i zwrotu zamówień. Wygoda staje się głównym czynnikiem, którym kieruje się klient wybierając kanał dostarczenia paczki jak i późniejszego ewentualnego zwrotu. Nieustannie testujemy różne rozwiązania, chcąc najprecyzyjniej trafić w gusta naszych klientów – mówi Michał Prochownik, dyrektor ds. logistyki w Answear.com.
Polacy bardzo dobrze odnajdują się w nowych realiach i szybko zmieniają dotychczasowe nawyki zakupowe. Może to oznaczać, że część już na stałe zacznie korzystać z opcji zakupów online. Dla operatorów logistycznych, w tym Poczty Polskiej, jest to ogromna szansa na dalszy rozwój nowoczesnych kanałów dostaw, w tym coraz bardziej popularnych odbiorów przesyłek w punktach, których Poczta ma już 13 600.