współpraca PP z Pocztą Chińską współpraca PP z Pocztą Chińską

Poczta Polska rozwija współpracę z Pocztą Chińską

Poczta Polska zawarła umowę z China Post Group (Pocztą Chińską) na usługę transportu i redystrybucji przesyłek. Ma to zapewnić rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy oraz stopniowe zwiększanie wolumenów, które Poczta Polska będzie dostarczać do innych krajów europejskich. Celem współpracy jest podniesienie efektywności usług świadczonych przez polskiego operatora i szybsze dostarczenie przesyłek do klientów. Poczta liczy na dodatkowe przychody z obsługi rosnących wolumenów przesyłek chińskich oraz wzrost udziału w krajowym i międzynarodowym rynku w sektorze kurierskim. Umowa z China Post Group to kolejny krok w kierunku realizacji nowej strategii Poczty Polskiej na lata 2021-2023, w której jednym z głównych filarów jest intensywny rozwój i umocnienie pozycji na rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych).  

- Poczta Polska stawia na rynki rozwojowe i partnerstwa strategiczne. Jednym z nich jest właśnie umowa z China Post, którą umacniamy nasze relacje z ważnym podmiotem na rynku azjatyckim. To także kolejny krok do potwierdzania naszej pozycji jako jednego z liderów logistycznych w tej części Europy. Wierzymy, że dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wieloletniej, dobrej współpracy z Pocztą Chińską, możliwe będzie dalsze rozbudowywanie silnej pozycji Poczty Polskiej i lepsze, czyli przede wszystkim sprawniejsze i szybsze świadczenie usług dla klientów – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.  

Dzięki umowie, strony planują dalszy rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy oraz stopniowe zwiększanie wolumenów, które Poczta Polska będzie redystrybuować do innych krajów europejskich. Rozwój współpracy operatorów pocztowych zapewni klientom zamawiającym towary na azjatyckich platformach efektywny transport i większą sprawność ich dostaw. Spółka liczy na dodatkowe przychody z obsługi rosnących wolumenów przesyłek docierających z Chin oraz przesyłek realizowanych przez operatora chińskiego. Chiny są aktualnie największym partnerem handlowym Unii Europejskiej, w związku z czym wolumeny te stanowią przeważającą część wszystkich przesyłek przyjeżdżających do Polski oraz przez Polskę spoza Unii Europejskiej.   

- Rynek przesyłek KEP rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i wzrostem przesyłek realizowanych na rzecz obsługi międzynarodowego e-commerce. Czynniki te stanowią potencjał do wzrostu przychodów Poczty, liczymy zatem, że poszerzanie naszej współpracy z narodowym operatorem chińskim zaowocuje wymiernymi korzyściami dla obu stron – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.   

Warto podkreślić, że Spółka przygotowuje się do wdrożenia tzw. „pakietu VAT dla e-commerce”, który wejdzie w życie już 1 lipca 2021 r. Poczta Polska przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, stając się w ten sposób „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami.  

Załączniki

współpraca PP z Pocztą Chińską

współpraca PP z Pocztą Chińską

jpg 1,8 MB Pobierz
Przesyłki z Chin

Przesyłki z Chin

jpg 1,1 MB Pobierz
Sortownia PP

Sortownia PP

jpg 1,8 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.