Grafika na biuro prasowe (64) Grafika na biuro prasowe (64)

Poczta Polska rozwija usługi celno-podatkowe i obsłuży jeszcze więcej przesyłek zagranicznych

Od marca br. Poczta Polska rozszerzyła katalog usług celnych, umożliwiając obsługę przesyłek przychodzących z zagranicy, dla których Spółka nie mogła dokonać zgłoszeń. Dotychczas klienci musieli odprawiać je we własnym zakresie.

Zmiana wprowadzona w ostatnim czasie dotyczy zgłoszeń dla towarów w przesyłkach pocztowych przeznaczonych do odprawy celnej poza dotychczas stosowaną procedurą uproszczoną, w tym dla towarów powracających z krajów trzecich (państwa nienależące do Europejskiego Obszaru Gospodarczego zrzeszającego Unię Europejską, Islandię, Norwegię i Liechtenstein).

Obecnie klienci Poczty Polskiej otrzymują zawiadomienia informujące o nadejściu przesyłki, która utraciła unijny status celny wraz z podanymi informacjami o możliwości odprawy takiej przesyłki przez Operatora.

Na przestrzeni ostatnich lat, obserwujemy nie tylko dynamiczny rozwój rynku e-commerce, ale również zmiany zachodzące w rozwiązaniach logistycznych. Powoduje to rosnący wzrost zainteresowania usługami umożliwiającymi obsługę wykraczającą poza standardowe produkty oferowane klientom na rynku KEP. Każdy chce nie tylko kupować na całym świecie, ale także bezproblemowo otrzymywać swoje zamówienia, dopełniając wszystkich formalności w jednym miejscu. Rozwój usług celno-podatkowych to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy oczekują kompleksowych rozwiązań w zakresie usług oferowanych przez Pocztę Polską – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Za pośrednictwem Poczty Polskiej można nadać przesyłki do najbardziej odległych zakątków świata. W zależności od destynacji, do której ma trafić przesyłka, klienci mogą ją nadać, wybierając jedną z palety usług: EMS, paczka pocztowa, list zwykły, polecony, z zadeklarowaną wartością czy Global Expres. Przedmiotem dalszych prac prowadzonych przez Pocztę Polską jest zaoferowanie usługi umożliwiającej kompleksową obsługę celną również dla tego rodzaju przesyłek wysyłanych poza Unię Europejską.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.