Poczta Polska rozwija sieć swoich placówek. Nowa filia w Krakowie już otwarta
Poczta Polska otwiera w Krakowie przy ul. Zakliki z Mydlnik nową placówkę. Zastąpi ona dotychczasową, która mieściła się przy ul. Balickiej 238. Otwierając nowe placówki lub zmieniając lokalizacje spółka podnosi standard obsługi klientów.
Strategia Poczty Polskiej zakłada rozwój sieci placówek tak, by usprawnić i ułatwić klientom korzystanie z usług pocztowych. Decydując się na uruchomienie filii przy ul. Zakliki z Mydlnik uwzględniono zarówno aspekty biznesowe, jak również oczekiwania mieszkańców, którym zależało na funkcjonowaniu placówki pocztowej na ich osiedlu.
- Poczta Polska to jedna ze strategicznych spółek Skarbu Państwa. Z jej usług korzysta 90% Polaków. Placówki pocztowe są w każdej gminie, również w tych miejscowościach, w których nie ma innych instytucji państwowych. To nie tylko powód do dumy, ale też duże zobowiązanie. Stałe podnoszenie jakości usług wpisuje się w strategię spółki, dlatego tak ważne jest, że Poczta Polska stale rozwija sieć swoich placówek – powiedział Łukasz Smółka, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury, obecny na uroczystości otwarcia krakowskiej placówki.
Ulica Zakliki z Mydlnik, przy której zlokalizowana jest Filia UP Kraków 23, przebiega przez teren rozbudowującego się osiedla mieszkaniowego oraz blisko przystanku kolejowego na trasie Kraków Główny – Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków - Balice, w pobliżu głównej ulicy przebiegającej przez osiedle Mydlniki, około 400 m od pętli autobusowej komunikacji miejskiej.
Filia pocztowa przy ul. Zakliki z Mydlnik obsługuje klientów od poniedziałku do czwartku w godzinach od 09:30 do 18:30 oraz w piątki od 11:00 do 20:00. Funkcjonują tam dwa stanowiska obsługi, czynne na dwie zmiany. Można w niej skorzystać z powszechnych usług pocztowych i usług finansowo–ubezpieczeniowych. Placówka dostosowana jest do obsługi osób niepełnosprawnych, posiada podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz obniżone stanowisko obsługi.
- Poczta Polska to największa i najważniejsza spółka infrastrukturalna w kraju z wielokanałowym dostępem do wszystkich obywateli. Infrastruktura, którą zarządza Poczta obejmuje ponad 7500 placówek, 14 sortowni w całym kraju oraz flotę ponad 5 tysięcy pojazdów. W ciągu ostatnich dwóch lat Poczta otworzyła ponad 280 nowych punktów w całej Polsce, placówka w Krakowie jest przykładem, jak Poczta wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i dba o jakość obsługi – podkreśla członek Zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.
W Regionie Sieci Poczty Polskiej w Krakowie czynnych jest 508 placówek pocztowych, w tym: 121 urzędów pocztowych, 233 filii UP oraz 154 agencji pocztowych. W tym roku uruchomiono jedną nową placówkę pocztową własną (FUP Kraków 23, al. 29 Listopada 193) oraz trzy agencje pocztowe, zmieniono lokalizację dwóch filii oraz przekształcono filię w urząd z jednoczesną reorganizacją rejonów doręczeń. Do końca roku planowane jest utworzenie 12 agencji pocztowych w obszarach gmin miejskich i miejsko-wiejskich oraz przeniesienie dwóch filii urzędów pocztowych w Nowym Sączu oraz w Brzesku.
- Nowa placówka daje naszym klientom większy komfort obsługi, sala jest większa, klimatyzowana, poprawią się też warunki pracy pocztowców. Mieszkańcy wielotysięcznego osiedla będą mogli w niej nie tylko realizować usługi pocztowe i finansowe, ale też kupić codzienną prasę, artykuły biurowe i książki – mówi Andrzej Bodziony, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Krakowie.
Placówki Poczty Polskiej funkcjonują w trzech rodzajach formatów. Placówki własne to urzędy lub filie, oferujące pełen wachlarz usług pocztowych i finansowych oraz agencje, prowadzone przez przedsiębiorców na zasadach umowy z Pocztą, oferujące pocztowe usługi powszechne. Łącznie w całej Polsce jest 7500 placówek.