flota samochodowa Poczty Polskiej flota samochodowa Poczty Polskiej

Poczta Polska rozwija flotę pojazdów i nowoczesne usługi logistyczne

Wymiana starego taboru oraz zakup nowoczesnych aut, w tym napędzanych prądem elektrycznym – to tylko niektóre założenia wdrażanego przez Pocztę Polską projektu związanego z budową Nowej Architektury Logistycznej. Usprawnianie usług związanych z rozwojem eCommerce to odpowiedź narodowego operatora na zmiany zachodzące na rynku.

Poczta Polska ma obecnie więcej nowych aut niż jeszcze rok temu. Spółka  dysponuje flotą składającą się z ok. 5 tysięcy pojazdów własnych (część jest dzierżawiona lub leasingowana) oraz ok. 2,5 tysiąca aut podwykonawców. W tym roku zasoby zostały wymienione o 54 ciężarówki o ładowności ponad 12 ton i ciągniki siodłowe z naczepami. Średni wiek pojazdów z III i IV kategorii ( III kategoria to ciężarówki o ładowności od 8 do 12 ton , IV kategoria to ciężarówki o ładowności ponad 12 ton i ciągniki siodłowe z naczepami)to ok. 2 lat, od 2017 roku obniżył się ponad dwukrotnie.

­- Nowoczesna flota zapewnia sprawną realizację usług oraz komfort pracy naszych kierowców. Ważny jest także fakt, że nowoczesne samochody nie zanieczyszczają tak bardzo środowiska jak dotychczas użytkowane. Ogłosiliśmy  postępowanie przetargowe na 20 pojazdów elektrycznych. Liczymy, że już po wakacjach, kierowcy Poczty Polskiej będą jeździć pierwszymi takimi modelami – mówi Jerzy Garycki, dyrektor Pionu Operacji Logistycznych  Poczty Polskiej. W pierwszej kolejności operator narodowy chce pozyskać samochody dostawcze o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Strategia spółki zakłada rozwój oferty logistycznej przy wykorzystaniu  nowoczesnych i ekologicznych rozwiązań. Obecnie pocztowcy przygotowują postępowanie przetargowe na wymianę ponad tysiąca pojazdów w tym głównie w I kategorii (do 3,5 t) oraz III kategorii pojazdów (do 8 t). W planach jest także pozyskanie ponad stu bankowozów.

Od 1 lutego br. Poczta Polska wprowadziła do swojej oferty nową usługę, która umożliwia dostarczenie towarów na paletach do dowolnego miejsca w Europie jak i z Europy do Polski na podstawie stałych umów lub jednorazowych zleceń. Międzynarodowa Przesyłka Paletowa zapewnia obniżenie kosztów transportu, możliwość śledzenia przesyłki, stałe i regularne dostawy w Europie, dostawy do klientów z rozproszoną infrastrukturą oraz dostawy do magazynów centralnych, sieci handlowych i detalicznych.

Spółka chce zmienić sieć logistyczną, której struktura musi zostać dostosowana do potrzeb rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek paczkowych oraz przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. przychody z przesyłek paczkowo-kurierskich mają się podwoić. Rynek przesyłek KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) w Polsce wyniesie 10 mld zł. W najbliższych latach będzie on stabilnie wzrastał na poziomie ok. 10% rocznie.

 

 

Załączniki

flota samochodowa Poczty Polskiej

flota samochodowa Poczty Polskiej

jpg 1,8 MB Pobierz
flota samochodowa Poczta Polska

flota samochodowa Poczta Polska

jpg 2,3 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.