Poczta Polska rozmawia z Ministrem Cyfryzacji o digitalizacji usług państwa i jednym okienku

Możliwości uczestnictwa Poczty Polskiej w procesie cyfryzacji państwa, a także tematy dotyczące tzw. „jednego okienka” (rozwiązanie przez które obywatel może załatwić wszystkie sprawy administracyjne z wykorzystaniem usług cyfrowych) – to tylko niektóre tematy poruszone w czasie ubiegłotygodniowego spotkania Zarządu Poczty Polskiej z Ministrem Cyfryzacji – Panią Anną Streżyńską i Piotrem Woźnym podsekretarzem stanu w tym resorcie.

Poczta Polska jako instytucja zaufania publicznego jest naturalnym partnerem państwa m.in. do wykonywania usług na linii obywatel państwo. Spółka ma największą sieć placówek  w kraju, dzięki której może stać się pomostem dla administracji w kontakcie z obywatelem. Natomiast dzięki cyfrowej platformie Envelo, gdzie już dziś można wysyłać korespondencję bez wychodzenia z domu, może być katalizatorem zmian w zakresie digitalizacji kraju. Poczta Polska podejmuje liczne działania w zakresie rozwoju innowacyjnych usług tak aby w dobie esubstytucji oraz eadministracji móc w niedalekiej przyszłości pełnić rolę Narodowego Operatora Cyfrowego. 

W czasie spotkania Zarządu Poczty Polskiej z Ministrem Cyfryzacji, rozmawiano także m. in: o koncie zaufanym, uwierzytelnianiu, czy też możliwościach świadczenia usług elektronicznych w zakresie tzw. odwróconej hybrydy (możliwość odbierania tradycyjnej korespondencji w koncie elektronicznym poprzez jej wcześniejsze zeskanowanie). W czasie rozmów omówiono również możliwości rozwiązania Mobilny Listonosz, które obejmuje podpis biometryczny np. w zakresie składania wniosków w sposób elektroniczny. Zarząd Poczty Polskiej zapoznał także przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji z możliwościami oraz realizowanymi przedsięwzięciami spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe należącej do Grupy Poczty Polskiej. PPUC zarządza i rozwija platformę cyfrową Envelo.

Pani Anna Streżyńska zaproponowała kolejne spotkanie dotyczące współpracy w obszarze digitalizacji oraz wyraziła chęć poznania innowacyjnych rozwiązań w zakresie usług cyfrowych proponowanych przez Grupę Poczty Polskiej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.