teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: „Reksio” na znaczkach pocztowych

Poczta Polska pamięta o najmłodszych i z okazji Dnia Dziecka wprowadziła do sprzedaży  dwa znaczki serii „Polski film animowany” z Reksiem. 1 czerwca pojawi się także emisja filatelistyczna „Rodzina” .

Na znaczkach „Polski film animowany” o nominałach 2 zł i 2,50 zł znajdują się kadry z filmu „Reksio”. „Reksio” to jeden z najpopularniejszych polskich seriali animowanych dla dzieci. Produkowany był przez Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej w dwóch seriach w latach 1967–1990. W przyszłym roku przypada 50-lecie powstania filmu oraz 95. rocznica urodzin jego twórcy, Lechosława Marszałka.

Z kolei znaczek emisji „Rodzina” o wartości 3,70 zł wejdzie do obiegu 1 czerwca. Emisja jest częścią kampanii społecznej wspierającej rządowy program „Rodzina 500 Plus. Na Kopercie FDC umieszczono rysunek do pokolorowania dla dzieci. Autorką znaczków obu emisji jest Aleksandra Pietrzak.

Do tej pory w serii „Polski film animowany” na znaczkach w 2012 roku znalazł się bohater serialu animowanego „Zajączek Parauszek”. W tej samej serii w 2014 roku Poczta Polska wydała znaczek z bohaterkami bajki „Dzwoneczek i tajemnica piratów”.

Załączniki

Reksio.jpg

Reksio.jpg

jpg 124,4 kB Pobierz
Reksio_koperta.jpg

Reksio_koperta.jpg

jpg 185,9 kB Pobierz
Rodzina.jpg

Rodzina.jpg

jpg 721,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.