Poczta Polska sortownia w Zabrzu (2) Poczta Polska sortownia w Zabrzu (2)

Poczta Polska rekrutuje pracowników do obsługi celnej przesyłek

Nowe unijne regulacje celno-podatkowe dla przesyłek spoza UE zaczną obowiązywać 1 lipca 2021 roku. Trwają rekrutacje pracowników do obsługi dokumentacji celnej przesyłek.

Ruszyły rekrutacje pod hasłem: „Pracuj z nami i rozwijaj się w obsłudze celnej”. Dotyczą Warszawy i Lublina. Aplikować do pracy na stanowisku ds. obsługi celnej mogli dotychczas tylko pocztowcy, w marcu Poczta Polska umożliwiła jednak także zgłaszanie się kandydatom spoza Spółki. Pracodawca zapewnia przyszłym pracownikom odpowiednie szkolenia i rozwój zawodowy w strukturach Poczty. Zaletą tej pracy jest stabilność zatrudnienia w ważnym obszarze działalności firmy.

Już 1 lipca 2021 r., wejdzie w życie tzw. „pakiet VAT dla  e-commerce”, a Poczta Polska przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowychi. W ten sposób spółka stanie się „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami. Poczta Polska zleciła przygotowanie oprogramowania obsługującego zgłoszenia celne przesyłek pocztowych swojej spółce technologicznej Poczta Polska Usługi Cyfrowe Sp. z o.o. (PPUC). Ta przygotowuje oprogramowanie niezbędne do prowadzenia rozliczeń między Pocztą a Krajową Administracją Skarbową. Do realizacji projektu przejmowania funkcji celnych potrzebni będą także Poczcie wykwalifikowani pracownicy. 

– Usytuowanie Polski na mapie świata sprawia, że jesteśmy bramą do Europy dla towarów, które napływają m. in. z krajów azjatyckich. Stąd współpraca Poczty z KAS, aby wspólnie przygotować się na zmiany, jakie niesie „pakiet VAT dla e-commerce”. Zależy nam, aby sprawnie i zgodnie z nowym prawem obsługiwać rosnące wolumeny przesyłek z towarami spoza UE. Zamawiający je, polscy klienci, oczekują szybkich dostaw i prostych procedur celno-skarbowych. Staramy się spełniać oczekiwania podmiotów i klientów partycypujących w rozwijającym się handlu transgranicznym. Automatyzacja i informatyzacja obsługi przesyłek - także zagranicznych - umożliwi nam rozwój i pozwoli wykorzystać potencjał sprzedażowy. Zależy nam, aby liczba tych przesyłek miała tendencję wzrostową, zgodnie ze światowymi trendami rozwoju e-commerce – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.

Oferta rekrutacyjna Poczty Polskiej jest skierowana do kandydatów z wykształceniem minimum średnim, mających co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe – najlepiej  w logistyce operacji pocztowych, znających przepisy celne oraz przepisy dotyczące pobierania należności celno-podatkowych. Możliwe jest także zdobycie tej wiedzy i umiejętności podczas szkoleń. Mile widziana jest znajomość języka angielskiego co najmniej na poziomie podstawowym w piśmie. Oferta jest kierowana dwutorowo - do pracowników Poczty, którzy gotowi byliby się przekwalifikować, jak również do kandydatów z zewnątrz. 

Informacje o warunkach pracy będzie można uzyskać podczas indywidualnych rozmów rekrutacyjnych.

Osoby, które są zainteresowane pracą na stanowisku ds. dokumentacji celnej, spełnią opisane wcześniej wymogi i chcą się rozwijać w strukturach Spółki, mogą wysłać zgłoszenie za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego pod linkiem: https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=d97ce6d188564ae4b5289ff14be6e79c

 

Załączniki

Poczta Polska sortownia w Zabrzu (2)

Poczta Polska sortownia w Zabrzu (2)

jpg 2,9 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.