Poczta Polska postyfb 19 11 11 Poczta Polska postyfb 19 11 11

Poczta Polska: rekordowy szczyt przedświąteczny zaczął się już w listopadzie

Dodatkowi pracownicy, doręczenia przesyłek w soboty przez kurierów oraz zwiększona liczba punktów odbioru, a także powierzchnia magazynów – to tylko część rozwiązań przyjętych przez Pocztę Polską, które mają usprawnić obsługę przesyłek  w okresie przed Świętami Bożego Narodzenia. Wyniki nadań przesyłek z pierwszej połowy listopada świadczą, że w tym roku Polacy zamówią przez internet rekordową liczbę przesyłek.

W porównaniu do danych z pierwszej połowy listopada 2018 roku liczba paczek obsługiwanych przez pocztowców wzrosła o 23%. Najwięcej zostało nadanych 12 listopada – ponad 600 tys., czyli tyle paczek, ile rok temu w rekordowy poniedziałek przypadający na  17 grudnia.

Z najnowszych danych wynika, że obecnie prawie 30% przesyłek jest odbieranych w punktach sieci Poczty Polskiej, a popularność tej formy dostawy stale rośnie. Po 10 miesiącach br. dynamika wolumenu przesyłek nadal utrzymuje się na poziomie ponad 220%  w stosunku do roku ubiegłego.

– Odbiór w Punkcie to usługa, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy cenią  czas i wygodę. To oni decydują, kiedy i gdzie odbiorą swoje e-zakupy. Mogą to zrobić w pocztowej placówce, w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen, w kioskach Ruchu, a także w automatach pocztowych w placówkach i marketach Biedronka. Obecnie sieć click&collect to ponad 12 tys. punktów zlokalizowanych w całej Polsce. To największa tego typu sieć w kraju – mówi Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.

Warto podkreślić, że również klienci indywidulani, nadając paczkę, mogą korzystać z opcji dostawy do dowolnego punktu na terenie kraju, także do automatów paczkowych w pocztowych placówkach oraz w marketach Biedronka. Szczegółowa lista punktów odbioru znajduje się na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl.

– Poczta Polska przez cały rok przygotowuje się do szczytu przedświątecznego. W wyniku przeprowadzonej sezonowej rekrutacji zatrudniliśmy już ponad 1300 osób, które pracują zarówno w sortowniach, jak i przy obsłudze klientów. By usprawnić rosnący wolumen w tym roku, zwiększamy powierzchnię magazynów o ponad 23 tys. m2, mamy nową halę w Białymstoku, Grodzisku Mazowieckim oraz Niepołomicach – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W niektórych regionach już w listopadzie listonosze i kurierzy Poczty Polskiej zaczęli roznosić paczki także w soboty. Tak jest m.in. w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Paczki będą także doręczane w przeddzień Wigilii, która w tym roku przypada we wtorek.

Załączniki

Sortownia_ Poczta Polska

Sortownia_ Poczta Polska

jpg 3,3 MB Pobierz
Kurier_ Poczta Polska

Kurier_ Poczta Polska

jpg 1,6 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.