PP 1 PP 1

Poczta Polska: rekordowe wyniki sprzedaży oferty handlowej w placówkach

Sprzedaż produktów z okazjonalnej oferty handlowej Poczty Polskiej wzrosła o 50 proc. rok do roku w asortymencie przygotowanym na Dzień Babci i Dzień Dziadka. Spółka sprzedała łącznie prawie 400 tys. sztuk produktów.

Asortyment handlowy w placówkach pocztowych dzieli się na całoroczny oraz sezonowy. Fundamentem oferty handlowej pozostają towary związane z usługami pocztowymi i wysyłaniem listów oraz paczek, tj. koperty, opakowania kartonowe czy artykuły do pakowania oraz kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe. W stałej sprzedaży oferowane są także wydawnictwa książkowe dla dorosłych i dzieci, gazety, czasopisma, słodycze, napoje, artykuły papiernicze i biurowe oraz zabawki i gry. W wybranych placówkach pocztowych można zakupić także produkty kolekcjonerskie, zarówno filatelistyczne, jak i numizmatyczne oraz związane z nimi artykuły, takie jak np. różnego typu albumy i klasery, lupy. Za wszystkie produkty można zapłacić gotówką, kartą płatniczą lub BLIKIEM przy okazji korzystając również z wypłaty środków w ramach usługi cashback.

– Poczta Polska systematycznie zwiększa sprzedaż artykułów oferowanych w placówkach pocztowych. Nasza sieć sprzedaży to niemal 7,6 tys. placówek pocztowych różnego typu, w których sprzedawane są m.in. towary handlowe. To wygoda dla klientów, którzy mogą kupić produkty okolicznościowe blisko domu oraz dla naszych dostawców i współpracujących z nami firm, którym oferujemy rynek zbytu, z bardzo dużym potencjałem i możliwością zróżnicowania asortymentu, w zależności od regionu i lokalnych potrzeb klientów. Handel internetowy to coraz bardziej popularny segment rynku, ale wciąż bardzo wielu z nas chce kupować stacjonarnie, oglądając wcześniej produkty i wybierając je nie na podstawie zdjęć, ale z widocznego własnym okiem asortymentu – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.

Oferta okolicznościowa w placówkach pocztowych zmienia się co najmniej kilka razy w roku i związana jest m.in. ze świętami czy wydarzeniami państwowymi i religijnymi. W pierwszych miesiącach każdego roku w placówkach dostępne są produkty związane z Dniem Babci i Dziadka, Walentynkami oraz Wielkanocą, a w tym roku także z Międzynarodowym Dniem Kobiet czy Międzynarodowym Dniem Mężczyzn.

Z roku na rok Poczta Polska oferuje coraz większy i bardziej różnorodny wybór produktów sezonowych. Znajdują się wśród nich kartki i karnety okolicznościowe oraz upominki i gadżety – z nadrukami okolicznościowymi i bardziej uniwersalne, kosmetyki i słodycze. Z okazji Dnia Babci i Dziadka były to również ozdobne kubki, poduszki, etui na okulary, a także słodycze i długopisy ozdobne. W tym roku niekwestionowanym hitem sprzedażowym okazał się magnes okolicznościowy.

Od 20 lutego w placówkach pocztowych wystartuje sprzedaż artykułów związanych z Międzynarodowym Dniem Kobiet oraz Międzynarodowym Dniem Mężczyzn. Kilka dni później, bo już 27 lutego na półkach pojawią się produkty związane z Wielkanocą.

Załączniki

PP 1

PP 1

jpg 310,1 kB Pobierz
PP 1

PP 1

jpg 128,0 kB Pobierz
PP 4

PP 4

jpg 314,6 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.