Poczta Polska: przywróciliśmy możliwość wysyłania przesyłek do Chin i 45 innych krajów świata
Poczta Polska po trzymiesięcznej przerwie związanej z COVID-19 przywróciła możliwość wysyłania przesyłek do Państwa Środka. Stopniowe przywracanie zagranicznych usług pocztowych jest uzależnione od znoszenia ograniczeń w transporcie oraz od uzgodnień z partnerami Poczty Polskiej za granicą. Wobec braku stałych połączeń lotniczych, które do tej pory stanowiły podstawę transportu międzynarodowego, pocztowcy poszukują innych rozwiązań logistycznych. Dodatkowo Poczta Polska oferuje klientom coraz szerszy wachlarz usług i możliwość dostarczania przesyłek do kolejnych państw.
Przesyłki do Chin będą ponownie docierały transportem lotniczym, ale nie liniami przewożącymi pasażerów, z których zazwyczaj korzystają poczty. Podobnie przesyłki będą transportowane na Cypr, do którego także przywrócono możliwość wysyłania listów i paczek. Linie lotnicze, z których na co dzień korzystała Poczta Polska ograniczyły liczbę lotów, bądź je całkowicie zawiesiły, co w przypadku krajów takich jak USA i Kanada oznacza wydłużone oczekiwanie na transport lotniczy dla przesyłek priorytetowych oraz dłuższą drogę morską dla przesyłek ekonomicznych. Pomimo utrudnień transportowych polski operator pocztowy - we współpracy z innymi operatorami oraz firmami logistycznymi - poszukuje nowych połączeń stale rozszerzając możliwości wysyłania przesyłek za granicę. Aktualnie na liście państw, do których można już wysłać przesyłkę pocztową, jest 46 krajów.
- Poczta Polska dokłada wszelkich starań, aby pomimo pandemii, umożliwić klientom międzynarodową wymianę korespondencji i zaoferować różnorodne usługi pocztowe. Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i zagranicznymi operatorami pocztowymi, aby przywracać obsługę przesyłek ekonomicznych, priorytetowych i kurierskich do kolejnych krajów. Wiemy, że jest to kluczowe dla polskich przedsiębiorców oferujących swoje produkty na międzynarodowym rynku eCommerce – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.
Wysyłanie przesyłek do Chin zostało wstrzymane na początku lutego br., kiedy zawieszono polskie połączenia lotnicze z tym krajem. Następnie 14 marca, wobec braku stałych połączeń lotniczych, Poczta Polska zdecydowała o zawieszeniu przyjmowania przesyłek wysyłanych do pozostałych krajów. Niezwłocznie przystąpiono do poszukiwania innych możliwości transportu oraz przywracania ruchu listów i paczek do kolejnych krajów europejskich, a także pozaeuropejskich. Obecnie wykorzystywany jest głównie transport drogowy i morski. To duża zmiana dla międzynarodowej wymiany przesyłek, która przed pandemią opierała się głównie na transporcie lotniczym, umożliwiającym szybkie dostawy.
W tej sytuacji w pierwszej kolejności przywrócono możliwość wysyłania listów i paczek ekonomicznych oraz priorytetowych. Dla utrzymania standardów przesyłek kurierskich i Global Expres ważna jest sprawna logistyka. Od 8 maja br. zagraniczne przesyłki EMS zostały uruchomione do: Danii, Estonii, Finlandii, Litwy, Łotwy i Niemiec. Zaś przesyłki GLOBAL Expres rozszerzono o: Danię, Estonię, Finlandię, Litwę i Łotwę, wcześniej była możliwość nadawania przesyłek GLOBAL Expres także do Niemiec.
Wraz ze stopniową likwidacją ograniczeń wynikających ze stanu epidemii będzie możliwe przywrócenie szerokiej oferty przesyłek ekonomicznych, priorytetowych i kurierskich.