Sortownia_ Poczta Polska  Sortownia_ Poczta Polska

Poczta Polska: przywróciliśmy możliwość wysyłania przesyłek do Chin i 45 innych krajów świata

Poczta Polska po trzymiesięcznej przerwie związanej z COVID-19 przywróciła możliwość wysyłania przesyłek do Państwa Środka. Stopniowe przywracanie zagranicznych usług pocztowych jest uzależnione od znoszenia ograniczeń w transporcie oraz od uzgodnień z partnerami Poczty Polskiej za granicą. Wobec braku stałych połączeń lotniczych, które do tej pory stanowiły podstawę transportu międzynarodowego, pocztowcy poszukują innych rozwiązań logistycznych. Dodatkowo Poczta Polska oferuje klientom coraz szerszy wachlarz usług i możliwość dostarczania przesyłek do kolejnych państw.
 
Przesyłki do Chin będą ponownie docierały transportem lotniczym, ale nie liniami przewożącymi pasażerów, z których zazwyczaj korzystają poczty. Podobnie przesyłki będą transportowane na Cypr, do którego także przywrócono możliwość wysyłania listów i paczek. Linie lotnicze, z których na co dzień korzystała Poczta Polska ograniczyły liczbę lotów, bądź je całkowicie zawiesiły, co w przypadku krajów takich jak USA i Kanada oznacza wydłużone oczekiwanie na transport lotniczy dla przesyłek priorytetowych oraz dłuższą drogę morską dla przesyłek ekonomicznych. Pomimo utrudnień transportowych polski operator pocztowy - we współpracy z innymi operatorami oraz firmami logistycznymi - poszukuje nowych połączeń stale rozszerzając możliwości wysyłania przesyłek za granicę. Aktualnie na liście państw, do których można już wysłać przesyłkę pocztową, jest 46 krajów.

 - Poczta Polska dokłada wszelkich starań, aby pomimo pandemii, umożliwić klientom międzynarodową wymianę korespondencji i zaoferować różnorodne usługi pocztowe. Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i zagranicznymi operatorami pocztowymi, aby przywracać obsługę przesyłek ekonomicznych, priorytetowych i kurierskich do kolejnych krajów. Wiemy, że jest to kluczowe dla polskich przedsiębiorców oferujących swoje produkty na międzynarodowym rynku eCommerce – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Wysyłanie przesyłek do Chin zostało wstrzymane na początku lutego br., kiedy zawieszono polskie połączenia lotnicze z tym krajem. Następnie 14 marca, wobec braku stałych połączeń lotniczych, Poczta Polska zdecydowała o zawieszeniu przyjmowania przesyłek wysyłanych do pozostałych krajów. Niezwłocznie przystąpiono do poszukiwania innych możliwości transportu oraz przywracania ruchu listów i paczek do kolejnych krajów europejskich, a także pozaeuropejskich. Obecnie wykorzystywany jest głównie transport drogowy i morski. To duża zmiana dla międzynarodowej wymiany przesyłek, która przed pandemią opierała się głównie na transporcie lotniczym, umożliwiającym szybkie dostawy. 

W tej sytuacji w pierwszej kolejności przywrócono możliwość wysyłania listów i paczek ekonomicznych oraz priorytetowych. Dla utrzymania standardów przesyłek kurierskich i Global Expres ważna jest sprawna logistyka. Od 8 maja br. zagraniczne przesyłki EMS zostały uruchomione do: Danii, Estonii, Finlandii, Litwy, Łotwy i Niemiec. Zaś przesyłki GLOBAL Expres rozszerzono o:  Danię, Estonię, Finlandię, Litwę i Łotwę, wcześniej była możliwość nadawania przesyłek GLOBAL Expres także do Niemiec.

Wraz ze stopniową likwidacją ograniczeń wynikających ze stanu epidemii będzie możliwe przywrócenie szerokiej oferty przesyłek ekonomicznych, priorytetowych i kurierskich.

Załączniki

Poczta Polska _ flota samochodowa

Poczta Polska _ flota samochodowa

jpg 1,6 MB Pobierz
Sortownia_ Poczta Polska

Sortownia_ Poczta Polska

jpg 1,8 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.