PP 1 PP 1

Poczta Polska przywraca doręczanie listów poleconych bezpośrednio do rąk adresatów

Od 16 maja 2022 r., wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, Poczta Polska przywraca standardowy sposób doręczania wszystkich przesyłek listowych rejestrowanych bezpośrednio do adresata. Doręczanie zostało ograniczone podczas epidemii, kiedy przesyłki polecone niewymagające potwierdzenia odbioru były doręczane wyłącznie do skrzynek oddawczych, z uwagi na bezpieczeństwo Klientów i pracowników. 

Ponad 2 lata temu, w związku z wybuchem epidemii i potrzebą wprowadzania bezpiecznych, bezkontaktowych procedur, zmienił się sposób doręczania listów poleconych. Na podstawie wprowadzonych w prawie pocztowym zmian (Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. § 37 Prawo Pocztowe z póź. zm. § 37, ust 4a,) została podjęta decyzja o doręczaniu listów poleconych w sposób bardziej bezpieczny zarówno dla  Klientów, jak i pracowników Poczty Polskiej. Przesyłki listowe rejestrowane, które nie wymagały zwrotnego potwierdzenia odbioru, doręczano do skrzynki pocztowej. Zawieszono również obowiązek uzyskania przez kuriera pokwitowania odbioru przesyłki. Obecnie Poczta przywraca standardowy tryb doręczania przesyłek listowych rejestrowanych bezpośrednio do adresata ze względu na zdecydowaną poprawę stanu epidemicznego na obszarze Polski, powrót do normalnego funkcjonowania w przestrzeni publicznej oraz rezygnację z obowiązujących restrykcji. 

Poczta Polska dostosowuje się do oczekiwań Klientów. W sytuacji epidemii preferowane były rozwiązania jak najbezpieczniejsze. Teraz chcemy ponownie zaoferować Klientom tradycyjną formułę listu poleconego, doręczanego jak wcześniej do rąk adresata. Pozostawiamy możliwość skorzystania z opcji „polecony do skrzynki”, z uwagi na spore zainteresowanie i dużą liczbę pozytywnych opinii o tym rozwiązaniu – mówi Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Klienci, którzy chcą, aby listy polecone nadal trafiały do ich skrzynek pocztowych, mogą skorzystać z bezpłatnej usługi dostarczania przesyłki poleconej bezpośrednio do oddawczej skrzynki pocztowej adresata – „Polecony do skrzynki”. O pozostawieniu przesyłki w skrzynce Poczta poinformuje klienta poprzez SMS albo e-mail.  

By skorzystać z usługi „Polecony do skrzynki” wystarczy wypełnić formularz w wersji elektronicznej, a następnie potwierdzić go online profilem zaufanym lub złożyć wydrukowany formularz we właściwej placówce pocztowej albo przekazać go listonoszowi. Dodatkowo w formularzu  należy podać numer swojego telefonu albo adres e- mail. Dzięki temu otrzymamy powiadomienia o dostarczeniu przesyłki do swojej skrzynki na listy.  

Jeśli ktoś już wcześniej korzystał z tej opcji, przed epidemią, będzie teraz otrzymywał listy polecone w niezmienionej formule. Usługa „Polecony do skrzynki” nie jest świadczona dla przesyłek z wymaganym zwrotnym  potwierdzeniem odbioru oraz takich, które nie mieszczą się w skrzynce oddawczej. 

 

 

Załączniki

PP 1

PP 1

jpg 85,3 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.