pocztówki z wakacji 2 pocztówki z wakacji 2

Poczta Polska przypomniała nad morzem o tradycji wysyłania pocztówek z wakacji

Kartki pocztowe czy widokówki przez dziesięciolecia były nieodłącznym elementem wyjazdów turystycznych czy służbowych. Kierowane do najbliższych, wzbudzały na twarzach adresatów uśmiech i dostarczały emocji nieporównywalnych do dzisiejszego otrzymania wiadomości elektronicznej. Poczta Polska postanowiła przypomnieć wypoczywającym na Półwyspie Helskim o pięknej tradycji wysyłania pocztówek.

Historia pocztówki sięga połowy XIX wieku.  Wraz z dynamicznym rozwojem usług pocztowych pojawił się pomysł na kartę z ilustracją i miejscem na krótką wiadomość. Jak każda nowość wywołała początkowo szok u niektórych – no bo jak można wysyłać treści widoczne dla każdego – bez ukrycia w zaklejonej kopercie? Prekursorami tego „wynalazku” były kraje niemieckojęzyczne oraz Anglia, co miało miejsce około roku 1870. Pod koniec XIX wieku pozycja pocztówki była już nie do podważenia. W Polsce pojawiły się one także na przełomie wieków. Autorem polskiej nazwy „pocztówka” jest nie kto inny, jak sam nasz noblista, Henryk Sienkiewicz. Konkurs na nazwę zastępującą dotychczasowe, zagraniczne określenie „karta korespondencyjna” miał miejsce w 1900 roku. Przez dziesięciolecia pocztówki towarzyszyły Polakom nad morzem, w górach, a także podczas pobytu w innych, nawet najodleglejszych zakątkach kraju. Kartki pocztowe łączyły najbliższych i znajomych, stanowiąc przy tym namiastkę ulotnej chwili, widzianej przed nadawcę. Poczta Polska, za pomocą której od stuleci Polacy komunikują się z bliskimi, postanowiła przypomnieć o tej formie słania pozdrowień i utrwalania więzi międzyludzkich. Dnia 12 lipca w nadmorskiej Jastarni Spółka zorganizowała krótki briefing, by następnie wyruszyć na nadmorskie deptaki i plaże, rozdając przepiękne pocztówki do wypełnienia.

Wiadomości e-mail czy nawet zdjęcia przesyłane za pomocą komunikatorów elektronicznych nigdy nie zastąpią konwencjonalnej pocztówki, jeżeli tylko autentycznie zależy nam na wywołaniu emocji u odbiorcy. Zindywidualizowana treść oraz poczucie, że ktoś, kto przebywa dziesiątki, czasami setki, a nawet tysiące kilometrów dalej myśli o Tobie, potrafi wzruszyć i stanowi piękne przypieczętowanie trwałości więzów międzyludzkich. Dlatego gorąco zachęcamy Polaków do tego, aby praktykowali pisanie i wysyłanie pocztówek – podkreśla Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska przypomina również o ciekawej usłudze „Mój Znaczek”. Daje ona możliwość zaprojektowania swojego waloru filatelistycznego od początku do końca, wybierając napis, zdjęcie, rysunek czy logo firmy. Tak spersonalizowany znaczek posłużyć może zarówno do potwierdzenia opłacenia usługi pocztowej i wysłania np. jako element zaproszenia na imprezę czy ślub, lub też oprawiony w ramkę stanowić będzie wspaniałą i nieszablonową pamiątkę, która wzbogaci wnętrze naszego domu.

W placówkach pocztowych można zakupić również widokówki i okolicznościowe karnety – z życzeniami na różne okazje (np. Walentynki, Dzień Dziecka, Dzień Matki, Wielkanoc, Boże Narodzenie) oraz pozdrowieniami z danego regionu, wyprodukowane przez polskie firmy.

Załączniki

pocztówki z wakacji 2

pocztówki z wakacji 2

jpg 248,3 kB Pobierz
pocztówki z wakacji 1

pocztówki z wakacji 1

jpg 2,7 MB Pobierz
pocztówki z wakacji 3

pocztówki z wakacji 3

jpg 408,0 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.