stopień alarmowy Charlie-CRP stopień alarmowy Charlie-CRP

Poczta Polska przypomina: obowiązuje trzeci stopień alarmowy Charlie-CRP na terenie całego kraju

Do 4 marca br. na terytorium całej Polski obowiązuje trzeci stopień alarmowy CRP (CHARLIE – CRP), wprowadzony 21 lutego decyzją Prezesa Rady Ministrów. Ostrzeżenie ogłoszono w celu przeciwdziałania zagrożeniom w cyberprzestrzeni, które mogą eskalować w związku z sytuacją na Ukrainie.

Obowiązujący stopień alarmowy Charlie-CRP został wprowadzony przez Premiera Mateusza Morawieckiego na podstawie przepisów ustawy o działaniach antyterrorystycznych. Stopnie alarmowe CRP mają związek z aktualnym ryzykiem wystąpienia zagrożeń w cyberprzestrzeni. Stopień CHARLIE–CRP jest trzecim z czterech stopni alarmowych CRP, określonych w ustawie o działaniach antyterrorystycznych. Jest on wprowadzany w przypadku wystąpienia zdarzenia potwierdzającego prawdopodobny cel ataku o charakterze terrorystycznym w cyberprzestrzeni albo uzyskania wiarygodnych informacji o planowanym zdarzeniu.  

Zadania organów państwa związane z wprowadzeniem stopni alarmowych CRP zostały określone w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 25 lipca 2016 r. w sprawie zakresu przedsięwzięć wykonywanych w poszczególnych stopniach alarmowych i stopniach alarmowych CRP. 

W przypadku Poczty Polskiej, w związku z wprowadzonym stopniem alarmowym CRP, zadania z tego zakresu realizowane są przez wyspecjalizowane w informatyce i bezpieczeństwie jednostki Spółki. Naszym Klientom przypominamy o konieczności zachowania wzmożonej czujności podczas korzystania z Internetu.

PRZYPOMINAMY:
Bezpieczeństwo w sieci – dobre praktyki wskazówki do codziennego stosowania.
Internet to nie tylko możliwości, ale także zagrożenia, które warto mieć na uwadze, przy codziennym korzystaniu z sieci.

Zagrożenia w sieci 
W sieci czai się wiele zagrożeń, które czekają na mniej ostrożnych użytkowników. Wśród najczęstszych zagrożeń można wymienić: złośliwe oprogramowanie, ataki z wykorzystaniem poczty elektronicznej i spreparowanych odpowiednio mail, ataki socjotechniczne w sieciach społecznościowych, czy ataki na urządzenia mobilne.

Poznaj dobre praktyki 
Podczas korzystania z Internetu należy stosować kilka podstawowych praktyk, które zwiększają bezpieczeństwo każdego internauty w sieci. Należy do nich: dbałość o hasła (m.in. odpowiednio skomplikowane i sukcesywnie zmieniane), uważne sprawdzanie poczty mail, powstrzymywanie się przed klikaniem w linki wysłane w wiadomościach od nieznanych osób lub podmiotów, dokonywanie zakupów w Internecie tylko na bezpiecznych stronach WWW i w wiarygodnych sklepach online. To 3 proste nawyki, które każdy może wprowadzić w życie podczas codziennego korzystania z sieci zwiększając swoje bezpieczeństwo.

Poczta Polska przypomina, że wszelkie podejrzane i nietypowe wiadomości, a w szczególności te, w których pojawią się informacja o konieczności uiszczenia zapłaty lub przesłania danych osobowych, których rzekomym nadawcą jest przedstawiciel Spółki, należy zgłaszać na adres: incydent@poczta-polska.pl. Prosimy także o przesłanie podejrzanej wiadomość jako załącznik, a nie poprzez „przekaż dalej”, gdyż utrudnia to analizę e-maila i opóźnia ustalenie sprawcy. 

Załączniki

trzeci stopień alarmowy Charlie-CRP

trzeci stopień alarmowy Charlie-CRP

png 823,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.