Poczta Polska przypomina: bądź ostrożny w internecie
Wraz z rozwojem internetu przybyło wiele nowych, nieznanych wcześniej form przestępczości. Internet daje nam nie tylko nowe możliwości i perspektywy, ale też naraża na niebezpieczeństwa. Często nie zdajemy sobie w ogóle sprawy z zagrożeń czyhających w sieci, i nie wiemy, jak się przed nimi bronić. Nasi klienci również narażeni są na te problemy i stają się ofiarami fałszywych maili, których nadawca podszywa się pod Pocztę Polską S.A.
Poniżej kilka rad, informacji na co zwracać uwagę by uniknąć cyberataku.
Przykłady adresów mailowych, z których Poczta Polska nie wysyła wiadomości:
Fałszywe korespondencja może pochodzić z przykładnych adresów, gdzie „xx” może być liczbą lub zestawem liczb czy liter.
@poczta-polska.xx.com
@poczta-polska.xx.org
@poczta-polska.xx.net
Fałszywe wiadomości w treści często zawierają nieprawdziwe informacje o nieodebranej przesyłce, a nawet wezwanie do zapłaty za przechowanie przesyłki, w wiadomości zwykle podany jest linki do stron internetowych lub plik ZIP. Zalecamy nie otwierać podejrzanych wiadomości, a przede wszystkim prosimy ignorować załączniki i odnośniki, gdyż mogą one zawierać szkodliwe oprogramowanie. Jeśli mają Państwo wątpliwości, czy otrzymana wiadomość jest szkodliwa, to prosimy zwrócić też uwagę na jej treść – takie maile zwykle są niepoprawne gramatycznie, zawierają błędy ortograficzne i stylistyczne.
Adresy, z których przychodzą maile
Prosimy zwracać szczególną uwagę na adres mailowy, z którego przyszła wiadomość. Poczta Polska wysyła powiadomienia do swoich klientów zawsze z adresu w domenie „poczta-polska.pl”. Przykładowe adresy mailowe z, których możesz otrzymać bezpieczną wiadomość mailową od naszej firmy:
uslugi.pocztowe@poczta-polska.pl
uslugi.finansowe@poczta-polska.pl
abonament_rtv@bydgoszcz.poczta-polska.pl
rtv_rejestracja@cor.poczta-polska.pl
skargi@centrala.poczta-polska.pl
W razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu z Infolinią Poczta Polska S.A. 801 333 444, 43 842 06 00.