Odbiór_przesyłek.png Odbiór_przesyłek.png

Poczta Polska przyjęła nowe procedury doręczania przesyłek

Odbiór przesyłek bez pokwitowania, telefon do kuriera oraz zachowanie bezpiecznej odległości w placówkach pocztowych – to tylko niektóre z nowych rozwiązań wprowadzonych przez Pocztę Polską w związku z obowiązującym stanem zagrożenia epidemicznego. Nowe procedury zapewniają bezkontaktowe usługi. Są one też znacznie uproszczone. 

Nowe procedury mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa Klientom i Pracownikom. W związku z tym, oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości - pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. W takiej sytuacji pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę.

W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, wówczas przed doręczeniem przesyłki Klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy BLIKiem.

Od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa. Klienci ustawiają się za znajdującą się na podłodze taśmą – 1,5 metra od Pracownika. Ma to zminimalizować sytuacje, w których Klienci i Pracownicy są w odległości mniejszej niż metr. Pracownicy Poczty kolejno proszą Klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę Pracownika – okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności.

Od poniedziałku (16.03.br.) obowiązują nowe godziny pracy placówek. Aktualne informacje dostępne są na stronie: http://placowki.poczta-polska.pl/

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego z naszymi konsultantami:

  • Infolinia: 801 333 444 z telefonów stacjonarnych (opłata wg cennika operatora) (+48) 438 420 600 z telefonów komórkowych oraz z telefonów stacjonarnych krajowych i zagranicznych (opłata wg cennika operatora) Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 20:00,
  • email: kontakt@poczta-polska.pl

Poczta Polska wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczące profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2, zaś w przypadku pojawienia się nowych zaleceń i wytycznych rekomendowanych przez GIS czy poszczególne Inspekcje Sanitarne są one wdrażane bez zbędnej zwłoki. Szczegółowe informacje dostępne są na stronach internetowych Spółki: www.poczta-polska.plwww.pocztex.pl lub w mediach społecznościowych www.facebook.com/pocztapolska.

Załączniki

Odbiór_przesyłek.png

Odbiór_przesyłek.png

png 739,1 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.