PP_1.jpg PP_1.jpg

Poczta Polska przygotowuje się do szczytu paczkowego. Właśnie ruszają sezonowe rekrutacje.

W okresie przedświątecznym tygodniowo pocztowcy doręczą o 50-70% więcej paczek, niż średnio w innych tygodniach roku. Sprawna obsługa klientów zamawiających prezenty online to zadanie, do którego Poczta potrzebuje dodatkowych pracowników. W tym roku Spółka planuje zatrudnić co najmniej 1200 dodatkowych kierowców, pracowników sortowni i kurierów. 

Poczta Polska spodziewa się w tegorocznym okresie przedświątecznym kolejnych rekordów obsłużonych paczek. Zadowolenie klientów jest dla pocztowców na pierwszym miejscu, dlatego Spółka przygotowuje się od wielu miesięcy na ten wzrost. W ubiegłym roku w okresie listopada i grudnia liczba paczek obsługiwanych stale rosła, a w rekordowym tygodniu grudnia klienci Poczty nadali o ponad 75% więcej przesyłek, niż średnio tygodniowo w innych okresach roku. W tym sezonie może być podobnie, a w grudniu pocztowcy spodziewają się dni, kiedy liczba paczek może przekroczyć nawet milion! 

Poczta Polska zatrudni dodatkowo co najmniej 1200 osób, aby sprawnie doręczać przedświąteczne e-zakupy.  Osoby poszukujące dodatkowego źródła dochodu mogą zatrudnić się sezonowo w Poczcie Polskiej.  Ogólnopolskie kampanie rekrutacyjne Spółka organizuje z powodzeniem od wielu lat. W tym roku Poczta Polska szuka przede wszystkim osób zainteresowanych współpracą na umowy zlecenia do pracy w sortowniach, doręczaniu przesyłek oraz kierowców z uprawnieniami do prowadzenia pojazdów o ładowności do 3,5 t oraz pow. 3,5 t. Szczególnie poszukiwane są osoby, które chcą dorobić m.in. w sortowniach w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Jeśli chodzi o kierowców dysponujących wolnym czasem, to dodatkową pracę można znaleźć przede wszystkim w Warszawie, Wrocławiu, Bydgoszczy, Grudziądzu, Olsztynie, Ostródzie, Białymstoku, Łomży, Ełku, Gdańsku, Katowicach i Łodzi. Z kolei na terenie całego kraju pracę mogą dostać osoby, które będą zajmowały się doręczaniem przesyłek. 

– Poczta Polska dąży do usprawnienia obsługi zakupów robionych w ostatnich miesiącach roku. Spodziewamy się, że w ramach tegorocznego szczytu przedświątecznego doręczymy rekordową liczbę przesyłek. Wynika to z faktu, że coraz więcej Polaków robi zakupy świąteczne w e-sklepach. Aby wszystkie prezenty trafiły na czas, Poczta Polska podejmuje szereg działań, w tym przeprowadzamy sezonową rekrutację osób, które pomogą nam w obsłudze przesyłek pomagając symbolicznie Świętemu Mikołajowi i jego elfom  – mówi Marek Makuch, dyrektor Pionu Kapitału Ludzkiego w Poczcie Polskiej S.A.  

Osoby, które będą pracować w sortowniach otrzymają wynagrodzenie w przedziale od 17 zł brutto do 25 zł brutto za godzinę. Dla osób doręczających przesyłki przewidziano stawkę w wysokości 21 zł brutto za godzinę lub 2 zł brutto – 5 zł brutto za doręczoną paczkę. Stawki dla kierowców kierujących pojazdami do 3,5 t. mieszczą się w przedziale 18 zł brutto – 22 zł brutto za godzinę, a dla kierowców pojazdów pow. 3,5 t.: 19 zł brutto – 28 zł brutto za godzinę. Wysokość wynagrodzenia uzależniona jest od lokalizacji i zakresu wykonywanych czynności. Osoby, które podejmą pracę na stanowisku pracownika ochrony otrzymają wynagrodzenie obowiązujące na tym stanowisku w ramach zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.  

Wszystkich zainteresowanych współpracą, zachęcamy do aplikowania za pomocą formularza. 

Aktualne oferty pracy, w tym również te dotyczące współpracy w okresie wzmożonego ruchu paczkowego, dostępne są tutaj.

W tym roku z powodu pandemii Poczta Polska przykłada szczególną uwagę do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa. Dotyczy to zarówno pocztowców obsługujących klientów w urzędach i placówkach pocztowych, listonoszy, jak też miejsc, gdzie na wspólnej przestrzeni przebywa większa liczba osób, czyli m.in. w sortowni. Poczta zapewnia środki ochrony osobistej wszystkim pracownikom, ostatnio zakupiono 100 tys. maseczek z wkładkami filtrującymi na sezon jesienny.

Załączniki

PP_1.jpg

PP_1.jpg

jpg 198,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.