Placówka_osłona 2.jpg Placówka_osłona 2.jpg

Poczta Polska przenosi numery klientów do Play

Poczta rozszerza swoją gamę usług wprowadzając wspólnie z Play możliwość przeniesienia numeru telefonu. To już kolejna usługa – po sprzedaży starterów, możliwości doładowań i rejestracji kart SIM, jaką Play wspólnie z Pocztą Polską uruchamia w sieci ponad 4500 placówek pocztowych.

Klienci korzystający z telefonów komórkowych mogą od początku lipca przenosić swoje numery do sieci Play w placówkach Poczty Polskiej. Operator pocztowy  każdy rodzaj przenoszonego numeru zarejestruje w formie oferty przedpłaconej, czyli jako prepaid. Aby przenieść swój dowolny numer do Play, wystarczy złożyć jeden wniosek w wybranej placówce pocztowej. Procedura trwa kilka minut, a do jej dopełnienia potrzebne są jedynie telefon z numerem, który klient chce przenieść oraz dowód osobisty. W przypadku cudzoziemców paszport lub karta stałego pobytu lub dowód osobisty UE. Składający wniosek podaje adres poczty elektronicznej, na który otrzyma potwierdzenie przeniesienia numeru. Oferta dostępna jest wyłącznie dla klientów indywidualnych.

Placówki pocztowe od dawna są miejscem, w którym świadczone są różnorodne usługi. Klienci Poczty mogą skorzystać z usług bankowych, ubezpieczeniowych, a także kupić upominek, starter lub czy doładować kartę SIM. W 2019 roku w placówkach Poczty Polskiej klienci zarejestrowali ponad 400 tysięcy numerów telefonicznych, w tym ponad  44 tys. numerów telefonów zarejestrowanych w sieci Play, a w pierwszym półroczu 2020 r. już ponad 113 tysięcy. U wszystkich operatorów w 2020 r. na poczcie zostało zarejestrowanych  ponad 146 tys. numerów.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.