Grafika na biuro prasowe Grafika na biuro prasowe
CSR

Poczta Polska promuje recykling. Do placówek można przynosić zużyte baterie, małe sprzęty RTV i AGD

Poczta Polska, we współpracy z MB Recycling i Terra Recycling, Grupa Elemental, uruchamia pilotaż zbiórki drobnego sprzętu RTV i AGD. Specjalne pojemniki na elektroodpady pojawią się w ponad 350 placówkach w woj. mazowieckim, śląskim i łódzkim. Zaangażowana w działania proekologiczne Poczta Polska pomoże klientom w odpowiedzialny sposób pozbywać się elektroodpadów - co wspiera ochronę środowiska i rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym.

Pilotaż prowadzony jest w placówkach pocztowych zlokalizowanych w województwach:  

- mazowieckim, m.in. w Warszawie (52 placówki), Piasecznie, Płocku, Siedlcach, Radomiu, Żyrardowie oraz Ostrołęce;

- śląskim, m.in. w Katowicach, Częstochowie, Sosnowcu, Gliwicach, Rybniku, Bytomiu, Tychach, Chorzowie i Zabrzu;

- łódzkim – Łódź (15 placówek).

Do specjalnie oznakowanych pojemników można wrzucać drobne elektrośmieci: żelazka, czajniki elektryczne, routery, telefony komórkowe, zegarki czy zabawki elektryczne. Na ekologicznych kartonowych kontenerach znajdują się wskazówki dotyczące urządzeń, które mogą do nich trafić. Zużyte baterie, jak dotychczas, zbierane są do oddzielnych pojemników, które znajdują się w placówkach pocztowych już od 2015 roku.

Obsługą nowych pojemników na AGD zajmują się partnerzy projektu. Gdy pojemniki się zapełnią, pracownicy placówek będą zgłaszać potrzebę ich opróżnienia. Odpady będą odbierane i przewożone do wyspecjalizowanych punktów recyklingu.

Ochrona środowiska i udogodnienie dla klientów

Elektrośmieci zawierają zarówno cenne surowce, jak i substancje szkodliwe, które mogą negatywnie wpływać na środowisko. Pomagając klientom w pozbywaniu się takich odpadów, najpierw baterii, a teraz także AGD, przyczyniamy się do ochrony przyrody, wspieramy recykling i zrównoważony rozwój. Wszystkie elektrośmieci zbierane przez firmy takie jak MB Recycling i Terra Recycling są przetwarzane. Odzyskuje się z nich cenne substancje i materiały: metale żelazne, nieżelazne, tworzywa sztuczne. Surowce te wykorzystywane są przy produkcji nowych urządzeń i produktów.

- Odpowiedzialność ekologiczna to jeden z filarów naszej działalności. Rozszerzenie oferty o zbiórkę drobnego AGD jest naturalnym krokiem w rozwijaniu naszych usług proekologicznych. Dzięki temu dajemy klientom realną możliwość dbania o środowisko w sposób prosty i wygodny – przy okazji codziennych wizyt w placówkach. Wierzymy, że ten projekt spotka się z dużym zainteresowaniem i stanie się kolejnym krokiem w budowaniu bardziej ekologicznej przyszłości - podkreśla Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Pojemniki na elektrośmieci w placówkach pocztowych umożliwiają klientom wygodne i odpowiedzialne pozbywanie się elektroodpadów, które nie powinny trafiać do zwykłych kontenerów na śmieci. Można je również dostarczać do specjalistycznych punktów zbiórki elektroodpadów lub PSZOK-ów (Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych).

Projekt realizowany jest pilotażowo. Jeśli inicjatywa, podobnie jak zbiórka baterii, spotka się z dużym zainteresowaniem klientów, Poczta Polska planuje ustawienie pojemników także w innych placówkach. Zachęcamy do zapełniania pojemników elektrośmieciami zalegającymi w domach.

Załączniki

MB Recycling

MB Recycling

JPG 6,3 MB Pobierz
Terra Recycling

Terra Recycling

jpg 283,5 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.