konferencja Bezpieczeństwo w sieci konferencja Bezpieczeństwo w sieci

Poczta Polska promuje bezpieczeństwo w sieci

Poczta Polska została jednym z partnerów obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu, organizowanego przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą Państwowy Instytut Badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Poczta Polska jako Narodowy Operator Cyfrowy promuje bezpieczeństwo w sieci. 

Uroczyste obchody rozpoczną się od konferencji online 8 lutego o godz. 17.00. Wydarzenie będzie dostępne na stronie dbi.pl, a także na Facebooku i kanale YouTube Polskiego Centrum Programu Safer Internet – udział nie wymaga rejestracji. Natomiast od 9 lutego do 3 marca organizatorzy zapraszają na cykl webinarów dla rodziców i nauczycieli, a także lekcji online i spektakli dla dzieci. (link). 

W obchody DBI jak co roku aktywnie włączają się szkoły, biblioteki i inne placówki z całej Polski, a także – co najważniejsze – uczniowie, którzy zgłaszają i realizują własne pomysły dotyczące bezpiecznego, aktywnego i kreatywnego korzystania z internetu. Jak dotąd zgłoszono ponad 3000 inicjatyw, a ich liczba rośnie z dnia na dzień. Zgłoszenia można przesyłać do końca marca. Mapa inicjatyw jest dostępna https://www.saferinternet.pl/dbi/mapa-inicjatyw-dbi.html 

Zgłoszone inicjatywy biorą także udział w konkursie, w którym najciekawsze z nich zostaną nagrodzone. Wśród nagród jest m.in. monitor interaktywny Samsung Flip, ufundowany przez firmę Samsung – za pierwsze miejsce, a także: telewizor, projektor i laptop dla trzech kolejnych inicjatyw, ufundowane przez Fundację Orange. Z kolei 30 wyróżnionych inicjatyw zostanie nagrodzonych pakietami książek autorstwa Łukasza Wojtasika: „Sieciaki. Misja bezpieczny Internet”, a także kolekcjonerskimi nagrodami książkowymi ufundowanymi przez Pocztę Polską. Wybrana klasa, która wykorzysta w swojej inicjatywie ciekawe formy teatralne, otrzyma bilety na przedstawienie „Wszechmocni w sieci” na zaproszenie Partnera DBI – Teatru Kamienica.   

W październiku ub. roku weszła w życie ustawa o doręczeniach elektronicznych, która zakłada, iż Poczta Polska zostanie operatorem dla e-doręczeń, które będą cyfrowym odpowiednikiem obecnych listów poleconych. Elektroniczna korespondencja z urzędami zacznie zastępować tradycyjną od lipca tego roku. 

Cyfrowe bezpieczeństwo Klientów korzystających z usług Poczty Polskiej, to jeden z priorytetów Spółki. Kładziemy nacisk nie tylko na zabezpieczenie naszych systemów i infrastruktury teleinformatycznej, ale także na edukację Polaków, w jaki sposób mogą chronić się przed zagrożeniami w sieci – zaznacza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. 

Poczta odnotowuje wiele akcji phishingowych, które polegają na podszywaniu się przestępców pod markę Poczty Polskiej, aby wyłudzić dane osobowe oraz dostępy do kont bankowych. Narodowy operator cyfrowy ostrzega klientów przed wchodzeniem w nieznane linki otrzymywane w drogą mailową lub w SMS. Informacje o podejrzanych mailach i SMS-ach można zgłaszać na incydent@poczta-polska.pl 

 

Załączniki

Dzień Bezpiecznego Internetu

Dzień Bezpiecznego Internetu

png 649,6 kB Pobierz
Dzień Bezpiecznego Internetu-1

Dzień Bezpiecznego Internetu-1

jpg 399,7 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.