Poczta Polska: pracownica kieleckiej placówki uchroniła klientkę przed oszustwem
Pracownica placówki pocztowej w Kielcach zapobiegła wyłudzeniu znacznej kwoty, którego ofiarą miała stać się seniorka. Poczta Polska od lat ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod przedstawicieli zawodów zaufania publicznego czy rzekomych znajomych i próbują wyłudzić pieniądze. Pracownicy Spółki są przygotowani na to, aby pomagać klientom w takich sytuacjach.
Poczta Polska po raz kolejny zapobiegła przestępstwu, którego ofiarą miała paść starsza klientka. W styczniu br. Urząd Pocztowy Kielce 25 odwiedziła seniorka, która poprosiła o zrealizowanie wypłaty znacznej kwoty. Nerwowe zachowanie klientki wzbudziło podejrzenia obsługującej ją pracownicy. Jak się ostatecznie okazało, pokrzywdzona była w stałym kontakcie telefonicznym z mężczyzną, który podawał się za policjanta. Zgodnie z przyjętymi procedurami, nasza pracownica zadała klientce serię pytań, których celem była weryfikacja, czy docelowym odbiorcą pieniędzy nie jest przypadkiem oszust. Przedłużając obsługę zatrzymała klientkę przy okienku i zadzwoniła na policję.
W toku prowadzonych przez funkcjonariuszy czynności ustalono, że do 84-latki zadzwonił mężczyzna, podający się za policjanta. Oszust poinformował seniorkę, że jest obserwowana przez złodziei. Fałszywy policjant polecił kobiecie wypłacenie pieniędzy i przekazanie do tzw. "depozytu". Seniorka nie była świadoma manipulacji oszustów. Dzięki czujności pracownicy Poczty Polskiej udało się udaremnić utratę znacznej kwoty pieniędzy, którą nasza klientka miała zamiar przekazać przestępcom.
– Jesteśmy instytucją zaufania publicznego a nasz unikalny kontakt z klientami pozwala lepiej niż innym rozpoznawać ich potrzeby i dostrzegać ewentualne zagrożenia. Pocztowcy niejednokrotnie udowodnili, że los ich klientów nie jest im obojętny. Sprawcy tego typu oszustw są często zatrzymywani dzięki pomocy osób, które mają świadomość tego, że ktoś może być ofiarą oszustwa. Jestem bardzo dumny z pracowników, którzy oprócz profesjonalnej obsługi klienta są wyczuleni na tego typu zagrożenia – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej S.A.
Komendant Wojewódzki Policji w Kielcach zaprosił do siebie pracownicę Poczty Polskiej, która zapobiegła oszustwu. Nadinsp. dr. Jarosław Kaleta podkreślił, iż od dłuższego czasu świętokrzyscy funkcjonariusze skupiają się na zwalczaniu tego typu przestępczości. Oprócz oczywistych kryminalnych działań, mundurowi angażują się w szeroko rozumianą profilaktykę i edukację społeczeństwa na temat sposobów działania oszustów. Generał zaakcentował duże znaczenie pracowników Poczty czy banków w ochranianiu seniorów przed utratą gotówki. Nadinsp. dr Jarosław Kaleta serdecznie pogratulował i podziękował pracownicy Poczty Polskiej za jej dociekliwość i nieszablonowe działanie, które przełożyło się na ocalenie oszczędności życia 84–letniej kielczanki. W dowód wdzięczności pracownicy Poczty Polskiej wręczono pamiątkowe upominki i list gratulacyjny.
– Regularnie przypominamy i przestrzegamy klientów przed popularnymi i coraz bardziej wyrafinowanymi metodami oszustów, zaś pracowników uczymy, jak rozpoznawać takie sytuacje i jak właściwie na nie reagować. Dziękuję naszej koleżance za zachowanie czujności i uniemożliwienie kolejnego oszustwa – powiedział Wojciech Stelmach, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Kielcach.
Spółka od lat przypomina o zasadzie „ograniczonego zaufania” do nieznajomych, zachowaniu zdrowego rozsądku i nieufności wobec podejrzanych i niestandardowych zachowań, szczególnie, gdy w grę wchodzą pieniądze. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, prosimy o powiadamianie policji pod nr 997 lub 112. Zwykła ostrożność może uchronić każdego przed utratą zbieranych latami oszczędności.