Poczta Polska ponownie wybrana do obsługi korespondencji sądowej

Centrum Zakupów dla Sądownictwa (CZdS) podjęło decyzję o wyborze oferty Poczty Polskiej na obsługę przesyłek sądowych i prokuratorskich. Tym samym Spółka, jako operator o strategicznym znaczeniu dla państwa, posiadający unikalną infrastrukturę i doświadczenie, będzie świadczyć usługi pocztowe dla sądów w całym kraju, zapewniając sprawne i bezpieczne doręczenia.

- Obsługa korespondencji sądowej to zadanie o fundamentalnym znaczeniu dla sprawnego funkcjonowania wymiaru sprawiedliwości. Cieszymy się, że Centrum Zakupów dla Sądownictwa ponownie zaufało Poczcie Polskiej. Naszym priorytetem jest zapewnienie pełnej ciągłości doręczeń oraz bezpieczeństwa przesyłek, które mają bezpośredni wpływ na obywateli – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Decyzja CZdS potwierdza, że Poczta Polska pozostaje kluczowym partnerem instytucji publicznych w zakresie usług pocztowych. Operator narodowy, dysponując największą siecią placówek i zapleczem logistycznym w kraju, gwarantuje nie tylko sprawne doręczenia, ale także stabilność i bezpieczeństwo procesów, które mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie państwa.

Nowy kontrakt z Ministerstwem Sprawiedliwości, które ogłosiło przetarg na obsługę przesyłek sądowych i prokuratorskich, został zawarty na 2 lata z możliwością przedłużenia o 6 miesięcy i opiewa na kwotę 1 mld 890 mln zł brutto.

Poprzednia umowa została podpisana w 2022 roku, a w ostatnim czasie Poczta Polska obsługiwała przesyłki w oparciu o aneks podpisany w sierpniu 2025 roku, gwarantujący ciągłość świadczenia usług do końca bieżącego roku. Kolejny kontrakt gwarantuje wymiarowi sprawiedliwości zachowanie ciągłości doręczeń

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.