Przesyłki_z_Chin (1).jpg Przesyłki_z_Chin (1).jpg

Poczta Polska: Polacy znów zamawiają przesyłki z Chin

Od początku kwietnia Poczta Polska odnotowała wzrost przesyłek z Azji przewożonych koleją. O ile w 2019 roku Spółka poprzez port kolejowy w Małaszewiczach obsłużyła 10% całego wolumenu przesyłek docierających z Chin, o tyle w I kwartale tego roku pociągi przewiozły aż  90% ładunków.

Zawieszenie wielu połączeń lotniczych między Europą i Azją spowodowało, że wzrosło zainteresowanie przewozem towarów pociągami. Jednym z większych ogniw łańcucha dostaw na rynek europejski został w ostatnim czasie port kolejowy w Małaszewiczach w województwie lubelskim. Od 2018 roku w sortowni Poczty Polskiej w Lublinie działa nowy oddział celny, którego głównym zadaniem jest przyjmowanie towarów nadawanych w Azji do krajów UE.

Dzięki bliskiej współpracy z Pocztą Chińską, Poczta Polska stała się bardzo ważnym partnerem na dynamicznie rozwijającym się rynku przesyłek z Azji. Kolejowy port przeładunkowy w Małaszewiczach oraz sortownia Poczty Polskiej w Lublinie odbierają przesyłki, które są nadawane z chińskich baz logistycznych w Chongqing, Tuanjiecun i Yiwiu – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Tranzyt obejmuje odbiór kontenerów z przesyłkami w Małaszewiczach na granicy białorusko-polskiej, ich przewóz do urzędu wymiany w Lublinie, przyjęcie i opracowanie poczty oraz ekspedycję i przewóz przesyłek do europejskich urzędów wymiany.

Zgodnie ze strategią spółki, obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z głównych filarów rozwoju. Celem Poczty Polskiej jest jest wzmocnienie pozycji Spółki na arenie międzynarodowej i koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską.

Załączniki

Przesyłki_z_Chin(3).jpg

Przesyłki_z_Chin(3).jpg

jpg 65,5 kB Pobierz
Przesyłki_z_Chin (1).jpg

Przesyłki_z_Chin (1).jpg

jpg 721,6 kB Pobierz
Przesyłki_z_Chin.jpg

Przesyłki_z_Chin.jpg

jpg 1,1 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.