Sortownia_ Poczta Polska Sortownia_ Poczta Polska

Poczta Polska podpisała umowę z GITD

W wyniku przetargu nieograniczonego ogłoszonego przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, oferta Poczty Polskiej została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu na obsługę przesyłek pocztowych i strony podpisały kontrakt o wartości 262 mln zł. Umowa obowiązywać będzie do 2027 roku.

- Wzmocnienie aktywności Poczty Polskiej w sektorze klientów instytucjonalnych i biznesowych jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii Poczty Polskiej, a wybór naszej oferty przez tak dużą instytucję publiczną jest potwierdzeniem naszej silnej pozycji rynkowej. To również dowód, że dzięki efektywności naszych usług i unikatowemu systemowi logistycznemu obejmującemu największą w Polsce sieć placówek i służbę doręczeń, jesteśmy w stanie skutecznie konkurować na rynku usług pocztowych – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarzadu Poczty Polskiej.

Przedmiotem umowy podpisanej przez Biuro Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego, która wejdzie w życie z początkiem kwietnia br., jest świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek listowych związanych z prowadzeniem przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego postępowań w sprawach o naruszenia związane z niestosowaniem się do limitów prędkości oraz sygnalizacji świetlnej ujawnione za pomocą urządzeń rejestrujących.

Podpisanie umowy było poprzedzone postępowaniem przetargowym, które z uwagi na skalę przedsięwzięcia i okres współpracy, toczyło się od maja 2020 roku. Sam udział w postępowaniu wymagał ze strony Poczty Polskiej dużego zaangażowania w proces analizy dokumentacji pod względem formalno-prawnym i wszystkich warunków udziału w postępowaniu - co było istotne z uwagi na fakt prowadzenia postępowania w trakcie trwającej epidemii i konieczności uwzględniania w przygotowywanej ofercie niektórych czynników z niej wynikających.

- Poczta Polska kontynuuje dobrą passę. W roku 2020 przystąpiliśmy do niemal 1,9 tys. przetargów na usługi pocztowe, a dzięki profesjonalizmowi naszych zespołów sprzedażowych wygraliśmy 96,5% z nich, na łączną wartość ok. 1,7 mld zł. Nasza oferta została uznana za najkorzystniejszą m.in. w przetargach: ZUS na lata 2021-2023 o łącznej wartości 438 mln zł, KRUS na lata 2021-2022 o wartości 63 mln zł, PGNiG na lata 2021-2022 - gdzie wartość kontraktu szacuje się na 136 ml zł. Podczas negocjacji prowadzonych nie tylko z podmiotami biznesowymi, a także podczas przetargów publicznych, istotne znaczenie ma efektywność usług Poczty Polskiej – podkreśla Jacek Zimoch, dyrektor Biura Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego.

Załączniki

Sortownia_ Poczta Polska

Sortownia_ Poczta Polska

jpg 3,1 MB Pobierz
Sortownia_ Poczta Polska

Sortownia_ Poczta Polska

jpg 2,8 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.