Poczta Polska podniosła wynagrodzenia pracowników

Poczta Polska osiągnęła porozumienie w sprawie podwyżki wynagrodzeń. Porozumienie zakłada zwiększenie wynagrodzenia zasadniczego o 150 zł brutto od 1 marca i jednorazową wypłatę 200 zł dla pracowników eksploatacji. Takie są ustalenia pomiędzy Pocztą Polską i Organizacją Międzyzakładową NSZZ „Solidarność” Pracowników Poczty Polskiej. 

Strony uzgodniły, że Pracownicy których wynagrodzenie zasadnicze brutto jest niższe niż 4 tys. zł, otrzymają podwyżki w wysokości 150 zł brutto na etat. Wynagrodzenia zasadnicze wzrosną od marca br. Po tej zmianie najniższe wynagrodzenie zasadnicze (bez dodatków) w Poczcie Polskiej będzie wynosić 2050 zł brutto.

– Wczorajsze porozumienie jest kompromisem między oczekiwaniami partnerów społecznych i możliwościami finansowymi Spółki. Plan rzeczowo – finansowy Poczty Polskiej na 2016 rok przygotowany jeszcze jesienią ubiegłego roku nie uwzględniał przychodów wynikających z odzyskanego kontraktu na obsługę polskiego wymiaru sprawiedliwości i m.in. w takim zakresie będzie zaktualizowany.  Zmiana dotycząca wynagrodzeń oznacza także konieczność prowadzenia dalszej restrukturyzacji firmy aby Poczta Polska mogła zachowywać stabilność finansową – podkreśla Marek Chibowski, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Dodatkowo pracownicy eksploatacji otrzymają  jednorazową wypłatę w wysokości 200 zł brutto na jeden etat.  Pieniądze powinny zostać wypłacone  z wynagrodzeniem za marzec, czyli do 10 kwietnia.

Poczta Polska jest największym pracodawcą w kraju, zatrudniającym w oparciu o umowy o pracę. Spółka w ubiegłym roku wygrała konkurs organizowany przez Prezesa UKE na operatora wyznaczonego. Poczta Polska dysponuje infrastrukturą pocztową i logistyczną, która zapewnia sprawną obsługę klientów i jest jednocześnie jednym z elementów strategicznej infrastruktury państwa.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.