Nagrodzeni Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej Nagrodzeni Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej

Poczta Polska po raz 18. nagrodziła najlepszych pracowników

Poczta Polska od kilkunastu lat organizuje konkursy zawodowe dla pracowników. Sprawdza w nich wiedzę teoretyczną o firmie, procedurach i usługach oraz jej zastosowanie w praktyce. Nagradza za spojrzenie na firmę i stojące przed nią wyzwania nie tylko przez pryzmat indywidualnych zadań pracownika, ale podejście do problemu z punktu widzenia całej Spółki. Najlepsi otrzymują m.in. atrakcyjne nagrody pieniężne. Przed wieloma z nich otwierają się także nowe możliwości zawodowe.

Konkurs „Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej” organizowany jest w Spółce od 2003 roku. Aktualnie mogą w nim startować pracownicy z czterech grup zawodowych: kadra kierownicza  wykonująca zadania o charakterze eksploatacyjnym i ekspedycyjno – rozdzielczym (m.in. naczelnicy urzędów pocztowych, kierownicy punktów pocztowych, kierownicy zmiany, kierownicy wydziałów/działów w sortowniach oraz kontrolerzy), pracownicy obsługi klienta w urzędach i punktach pocztowych, listonosze oraz pracownicy ekspedycji i rozdzielni z placówek pocztowych i sortowni. Do 2022 roku w konkursie mogli wziąć udział także pracownicy ochrony. Od br. organizowany jest dla nich oddzielny konkurs o charakterze praktycznym – „Strzał w 10”.

– Podejmujemy liczne działania, aby zwiększyć naszą konkurencyjność, jako pracodawcy, na rynku. Poza najwidoczniejszymi inicjatywami pro-pracowniczymi, jak podnoszenie wynagrodzeń oraz uatrakcyjnianiu warunków zatrudnienia poprzez dodatkowe benefity, staramy się także sukcesywnie zwiększać możliwości rozwoju pracowników w różnych grupach zawodowych. Jednym z takich działań jest organizowany od 18 lat i zawsze cieszący się dużym zainteresowaniem konkurs zawodowy. Osoby, które stają podium to profesjonaliści, którzy mają ogromną wiedzę o Poczcie Polskiej i pracy w firmie – mówi Krzysztof Falkowski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Konkurs „Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej” organizowany jest w dwóch etapach  – regionalnym i ogólnopolskim. W pierwszym z nich uczestnicy rozwiązują test wiedzy i odpowiadają na pytania lokalnych komisji konkursowych. Najlepsi przechodzą do etapu centralnego. Tutaj Ich zadaniem jest napisanie i obrona pracy. Podczas tego etapu muszą udowodnić, że potrafią myśleć strategicznie, zastosować swoją wiedzę w praktyce i zaproponować rozwiązania, które usprawnią działanie firmy. Pytania konkursowe i tematy prac opracowują eksperci merytoryczni oraz finaliści poprzednich edycji konkursu.

Konkurs rokrocznie cieszy się dużym zainteresowaniem i bierze w nim udział prawie albo ponad 1 tys. osób. Osoby, które stają na podium – zwycięzcy, wybierani są w każdej z kategorii zawodowych – otrzymują pamiątkowe odznaczenia oraz nagrody pieniężne o wartości od 1,5 tys. zł (V miejsce) do 11 tys. zł (I miejsce). Firma promuje ich dodatkowo jako ekspertów w swoich dziedzinach, włącza w zespoły projektowe oraz w organizację kolejnych edycji konkursu zawodowego.

Poczta Polska to jeden z największych pracodawców na polskim rynku zatrudniający ok. 70 tys. pracowników na stanowiskach eksploatacyjnych (listonosze, pracownicy placówek pocztowych i sortowni, kierowcy, pracownicy ochrony) i administracyjnych – w jednostkach regionalnych i w centrali.

Jako pracodawca Poczta Polska realizuje szereg działań, których celem jest rozwój pracowników w różnych grupach zawodowych. Oprócz konkursu zawodowego, proponuje także udział w rekrutacjach wewnętrznych na stanowiska specjalistyczne i operacyjne, realizuje program sukcesji (placówki pocztowe), umożliwia zdobycie nowych kompetencji, poprzez udział w szkoleniach obowiązkowych i dodatkowych (m.in. umiejętności cyfrowe i związane z cyberbezpieczeństwem) czy certyfikację (certyfikat Green Belt i Black Belt w ramach Programu Lean Sigma) zachęca do udziału w projektach realizowanych na szczeblu lokalnym i centralnym oraz umożliwia przekwalifikowanie (program dla kierowców kategorii B, C lub C+E).

Za swoje działania na rzecz pracowników od ośmiu lat z rzędu Poczta Polska uzyskuje certyfikat HR Najwyższej Jakości. Otrzymują go firmy o najwyższych standardach zarządzania kapitałem ludzkim.

Załączniki

Nagrodzeni Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej

Nagrodzeni Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej

jpg 188,1 kB Pobierz
Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej

Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej

jpg 175,8 kB Pobierz
Medale Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej

Medale Profesjonalny Pracownik Poczty Polskiej

jpg 168,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.