BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (35) BIURO PRASOWE - NOWY WYMIAR - LAYOUT (35)

Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR wspólnie pracują nad usługą e-Doręczeń

Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy nad nowym rozwiązaniem – usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie – wygodnie, szybko i bezpiecznie. Wspólne działania mają ułatwić korzystanie z e-Doręczeń, wzmocnić zaufanie obywateli do usług cyfrowych, a także przyczynić się do zwiększenia dostępności komunikacji elektronicznej w kontaktach pomiędzy urzędami i instytucjami a obywatelami.

Usługa e-Doręczeń to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Umożliwia ona otrzymywanie oficjalnych pism urzędowych czy dokumentów (np. z sądów, urzędów, ZUS czy administracji skarbowej) oraz korespondencji od firm, za pomocą specjalnego adresu e-Doręczeń. Wszystko odbywa się online – bez konieczności wizyty w placówce pocztowej, z użyciem zaufanych narzędzi uwierzytelniających. Rozwiązanie to pozwoli przyspieszyć procesy administracyjne oraz usprawni elektroniczną komunikację z podmiotami zarówno publicznymi, jak i komercyjnymi.

- Współpraca Poczty Polskiej z PKO BP i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania. Wspólnie z naszymi partnerami możemy nie tylko stworzyć usługę dopasowaną do aktualnych potrzeb klienta, ale też wzmocnić zaufanie społeczne do usług cyfrowych i ułatwić do nich dostęp – mówi Sebastian Mikosz, Prezes Poczty Polskiej.

Dzięki planowanemu wdrożeniu klienci banku będą mogli złożyć wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń z poziomu serwisu internetowego PKO Banku Polskiego - iPKO. Klienci będą otrzymywać powiadomienie o nowej korespondencji, a następnie, bez konieczności dodatkowego logowania będą przekierowani do portalu Poczty Polskiej, gdzie będą mogli odebrać i przeczytać otrzymaną korespondencję. To proste i bezpieczne rozwiązanie, które ułatwi codzienny kontakt z urzędami i firmami oraz zaoszczędzi czas klientom, którzy skorzystają z tej usługi.

– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego wdrożenia e-Doręczeń to dla nas naturalny krok w rozwoju zaufanych i bezpiecznych usług  cyfrowych. Cieszymy się, że PKO Bank Polski jest częścią tej cyfrowej ewolucji, dostarczając klientom dostęp do usług publicznych i komercyjnych za pośrednictwem sprawdzonej i bezpiecznej infrastruktury bankowości elektronicznej. Naszą ambicją jest stworzenie ekosystemów, w których klient największego polskiego banku zostanie kompleksowo, bezpiecznie i wygodnie obsłużony - również w zakresie coraz bardziej rozwijanych usług publicznych. Wierzymy, że ta inicjatywa łączy cyfrowe państwo z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-Administracji staje się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne  podkreśla Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego.

W realizację projektu zaangażowany jest KIR – technologiczny integrator usług wspólnych sektora bankowego. Rolą KIR jest zapewnienie infrastruktury niezbędnej do integracji e-Doręczeń z sektorem bankowym, co z czasem pozwoli na dostarczenie rozwiązania wszystkim zainteresowanym instytucjom.

– Dzisiejsze tempo rozwoju technologii wymaga sprawnego udostępniania usług, którym użytkownicy mogą zaufać. Dlatego nowe projekty warto od początku budować w standardzie pozwalającym na integrację różnych podmiotów, z myślą o ich stopniowym upowszechnianiu na rynku. Za szczególnie ważne uznajemy te inicjatywy, które tworzą realną korzyść dla użytkowników – a projekt usługi e-Doręczenia, realizowany z Pocztą Polską i PKO Bankiem Polskim, ma właśnie taką jakość – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu, KIR.

W najbliższych miesiącach partnerzy planują przeprowadzenie szczegółowych analiz technologicznych i biznesowych, które pozwolą na dopracowanie warunków współpracy, przygotowanie i wdrożenie tej nowej usługi.


KIR został powołany w 1991 r. w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Pełni także funkcję technologicznego integratora rozwiązań wspierających budowę cyfrowej gospodarki. Tworzy rozwiązania z zakresu bezpiecznej wymiany informacji oraz otwartej bankowości, nowoczesne narzędzia z zakresu identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania: zdalne potwierdzanie tożsamości – mojeID oraz kwalifikowany podpis elektroniczny w wersji mobilnej – mSzafir. Wykorzystuje zaawansowane narzędzia kryptograficzne, algorytmy big data i rozwiązania chmurowe. Dostarcza usługę Trwały Nośnik opartą na technologii blockchain i macierzy WORM.

Wykorzystując najnowsze technologie firma projektuje i dostarcza rozwiązania, które skutecznie pomagają partnerom biznesowym w uwalnianiu potencjału ich projektów i wdrażaniu innowacji. KIR wspiera digitalizację gospodarki, dbając o jakość, niezawodność i bezpieczeństwo usług cyfrowych. 

Więcej informacji: www.kir.pl

Kontakt dla mediów:
Anna Olszewska
Rzecznik prasowy tel. (22) 545 53 60, 691 890 584
e-mail: anna.olszewska@kir.pl


PKO Bank Polski jest największym bankiem w kraju, instytucją z ponad 100-letnią tradycją. Dostarczamy usługi finansowe dla ponad 12 milionów klientów indywidualnych, firmowych, korporacyjnych i samorządowych. Dzięki aplikacji IKO jesteśmy najbardziej mobilnym bankiem w kraju. Co sekundę rozliczamy w niej ponad 30 transakcji. Każdego dnia rozliczamy około miliona przelewów przychodzących i wychodzących. Jesteśmy w 314 powiatach, a 75 proc. Polaków ma do nas mniej niż 5 km z domu. Ekspansję międzynarodową naszych klientów wspierają oddziały korporacyjne banku w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii. Za pośrednictwem Fundacji, inicjujemy i realizujemy projekty społeczne. Jesteśmy także zaangażowani we wsparcie kultury i sportu. Nasza Grupa Kapitałowa dostarcza najbardziej kompleksową ofertę usług finansowych w Polsce. W jej skład wchodzą m.in. spółki działające w branży leasingowej, ubezpieczeniowej, oszczędności emerytalnych, funduszy inwestycyjnych i faktoringu. Kapitalizacja giełdowa PKO Banku Polskiego na koniec 2024 roku wyniosła 74,7 mld zł. 

Kontakt dla mediów: prasa@pkobp.pl


Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Spółka dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

Kontakt dla mediów:

Biuro Prasowe
tel.: 22 656 54 28
rzecznik@poczta-polska.pl

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.