HackSummit.jpg HackSummit.jpg

Poczta Polska partnerem konferencji The Hack Summit

Już w najbliższą sobotę, tj. 5 grudnia 2020 r. w Warszawie odbędzie się online konferencja The Hack Summit. To jedno z najważniejszych wydarzeń dotyczących szeroko pojętego bezpieczeństwa IT. Poczta Polska, przygotowująca się do pełnienia roli Narodowego Operatora Cyfrowego, jest partnerem tego wydarzenia.

Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła procesy cyfryzacji stwarzając nowe możliwości rozwoju, ale także definiując wiele wyzwań, w tym związanych z zabezpieczeniem usług świadczonych w coraz większym zakresie online. Uwzględniając zachodzące zmiany, a także zobowiązania prawne wynikające z przepisów krajowych i europejskich, Poczta Polska chce być aktywnym uczestnikiem cyfrowego rynku. Łącząc tradycję i nowoczesność, we współpracy z organami administracji publicznej, spółka chce zapewniać maksymalne bezpieczeństwo świadczonych usług, dbając o zadowolenie klientów oferując najwyższą jakość rozwiązań. Bez względu na formę – analogową czy cyfrową – Poczta Polska jest informacyjnym krwiobiegiem i ekspertem od zaufanej komunikacji między ludźmi, firmami i administracją publiczną.  

Przenosząc kolejne usługi do świata cyfrowego musimy zapewnić ich bezpieczeństwo, dlatego stale realizujemy program poprawy cyberbezpieczeństwa w Poczcie Polskiej. Planujemy rozbudowę struktur Poczty odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo, zaś nowe systemy chcemy w maksymalnym zakresie wykonywać samodzielnie, dbając o implementację wysokich standardów bezpieczeństwa. Marka Poczty Polskiej, jako największej firmy logistycznej w Polsce, jest też coraz częściej wykorzystywana w działaniach cyberprzestępców, dlatego prowadzimy szereg działań komunikacyjnych i edukacyjnych z zakresu tzw. cyber-higieny, których celem jest ostrzeganie naszych Klientów przed czyhającymi w sieci niebezpieczeństwami oraz upowszechnianie wiedzy na temat sposobów na ich unikanie. Współpracujemy na tym polu także m.in. z CERT-GOV i Policją – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

W konferencji ze strony Poczty Polskiej weźmie udział dyrektor ds. cyberbezpieczeństwa Wojciech Laskowski z prezentacją pt.: Efektywne zarządzanie cyberbezpieczeństwem – jak sobie pomóc? Wojciech Laskowski to doświadczony menadżer obszaru cyberbezpieczeństwa, z ponad 20-letnim stażem m.in. w instytucjach publicznych, państwowym instytucie badawczym oraz międzynarodowej korporacji finansowej. To również członek zespołu opracowującego ustawę o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa z 2018 r.

–  Nasze doświadczenie, infrastruktura oraz sprawdzona w ostatnim czasie zdolność do oferowania nie tylko innowacyjnych, ale i skutecznych rozwiązań świadczy o tym, że tak duża spółka, jaką jest Poczta Polska nie tylko chce, ale i ma potencjał do tego, by być jednym z najważniejszych podmiotów w cyfrowej transformacji Państwa oraz dołączyć do liderów rynku w obszarze cyberbezpieczeństwa – mówi Wojciech Laskowski, który swoim doświadczeniem z obszaru cyberbezpieczeństwa (jako efektywny menadżer CSIRT oraz SOC, a także analityk i audytor), ugruntowanym w ramach szerokiej współpracy międzynarodowej w ramach NATO, wspiera realizację tych ambitnych planów.

Więcej o wydarzeniu na stronie konfrencji.

Załączniki

HackSummit.jpg

HackSummit.jpg

jpg 105,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.