w.jpg w.jpg

Poczta Polska partnerem e-handlu. Najlepsi na polskim rynku nagrodzeni

Poczta Polska nagrodziła najlepszych na rynku e-commerce tytułami e-Gazel Biznesu. W rankingu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa wyspecjalizowane w handlu w internecie. Zakupione u nich towary trafiły do klientów przede wszystkim za pośrednictwem usług kurierskich Pocztex i paczkowych Poczty Polskiej. 52 proc. badanych e-Gazel korzysta w tym zakresie z usług właśnie tego operatora.

O tytuł e-Gazeli Biznesu walczą firmy zajmujące się handlem w internecie, które w 2016 roku osiągnęły zyski i odnotowały wzrost przychodów w latach 2016-2017. Z rankingu wykluczono przedsiębiorstwa, które w ubiegłym roku osiągnęły przychód przekraczający 100 mln zł oraz podmioty, których przychód w 2017 r. był niższy niż 50 tys. zł. W badaniu wzięły udział małe i średnie przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność e-commerce. W zdecydowanej większości są to firmy z wyłącznie polskim kapitałem, które zatrudniają od 2 do 50 osób. W swojej ofercie mają głównie: artykuły wyposażenia domu i ogrodu, artykuły dla dzieci, artykułu biurowe oraz odzież, obuwie i kosmetyki. W sumie na liście laureatów znalazło się 16 firm – zwycięzców z poszczególnych województw. 

Jak wynika z badania, 1/3 e-sklepów wysyła miesięcznie od 100 do 500 paczek, 17% - powyżej 500 sztuk, 31% - 1-2 tysiące, zaś 13% - powyżej 2 tysięcy przesyłek miesięcznie.

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. wynika,  że ponad połowa e-sklepów wybiera usługi oferowane przez Pocztę Polską. Z usług Poczty Polskiej i Pocztexu korzysta większa grupa e-sklepów niż z jakiegokolwiek innego operatora. To dla nas z jednej strony powód do zadowolenia, zaś z drugiej zobowiązanie do podjęcia większych wysiłków na rzecz rozwoju tego segmentu naszych usług – mówi członek Zarządu Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Ekspresowa i wygodna dostawa to dźwignia handlu e-commerce. Wybierając sklep, klienci zwracają uwagę na ofertę darmowej wysyłki, elastyczność godzin dostawy oraz wielkość sieci punktów odbioru. Poczta Polska jest liderem pod względem liczby punktów odbioru. Sieć do której należy ponad 10 tys. placówek pocztowych, stacji paliw PKN ORLEN, sklepów Żabka i Freshmarket oraz kiosków i saloników RUCHu jest największą w Polsce. Badanie ARC Rynek i Opinie pokazuje, że co trzeci e-sklep korzysta również z tej usługi Poczty Polskiej.

Spółka konsekwentnie dąży do tego, by być partnerem branży działającej na rodzimym rynku. Zgodnie ze swoją strategią, buduje nową architekturę logistyczną, w ramach której będą działać trzy sortownie regionalne i 50 punktów przeładunkowych tzw. depotów, które będą skomunikowane z centralnym węzłem logistycznym. W listopadzie br. Poczta Polska uruchamiała nową sortownię w Koszalinie, wcześniej została oddana do użytku nowa hala w Olsztynie oraz w Łodzi, a także nowa maszyna paczkowa w Zabrzu. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów.

Ranking e-Gazele Biznesu jest organizowany przez „Puls Biznesu”. Jego autorem jest Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Partnerami rankingu są Poczta Polska, Mastercard, Bank Pocztowy i PKN Orlen.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.