Poczta Polska partnerem akcji edukacyjnej „Usamodzielnij się!”
Poczta Polska została partnerem kampanii mającej na celu pomoc młodym ludziom w szybszym uniezależnieniu się od rodziców. Z badań zrealizowanych w 2013 r. przez CBOS wynika, że aż 36 proc. osób w wieku od 25 do 29 lat oraz 81 proc. mających od 18 do 24 lat korzysta z ich pomocy materialnej. Główną przeszkodą w usamodzielnieniu się jest brak pracy i mieszkanie wspólnie z rodzicami. Najczęściej podawaną przyczyną, która usprawiedliwia bierność zawodową i zależność ekonomiczną młodzieży jest kontynuowanie nauki.
W ramach akcji „Usamodzielnij się!” odbędzie się 50 warsztatów w małych miastach i wsiach. Pierwsze spotkanie z młodzieżą odbyło się 19 grudnia w Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Prusa w Siedlcach. Cykl potrwa do maja 2014 r.
Poczta Polska chce przekonać młodych ludzi z małych miejscowości i wsi do większej przedsiębiorczości. – Będąc w każdym niemal zakątku Polski, potrafimy zapewnić skuteczne wsparcie młodym przedsiębiorcom w ich działaniach – mówi Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej. – Dlatego chcemy zachęcać młodych ludzi do aktywności traktując to, jako element prowadzenia odpowiedzialnego biznesu – dodaje prezes. Podczas 50 szkoleń, odbywających się w ramach kampanii, przedstawiciele spółki będą zachęcać młodych ludzi m.in. do zakładania sklepów internetowych. W najbliższych latach polski rynek e-commerce powinien być jednym z najszybciej rosnących w Europie. Dziś, dzięki połączeniu nowoczesnych technologii z zaawansowaną logistyką, biznes może być dziś prowadzony z każdego miejsca i o każdej porze.
Organizatorem projektu „Usamodzielnij się!” jest Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. – Za pośrednictwem gazet będziemy zachęcać młodych ludzi do samodzielności ekonomicznej i życiowej – mówi Dominik Księski, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych i wydawca tygodnika Pałuki ukazującego się w Żninie i Mogilnie. W należących do Stowarzyszenia 80 tygodnikach lokalnych będą się ukazywały teksty edukacyjne, a grupa trenerów przez kilka miesięcy będzie odwiedzała szkoły, aby przekazać maturzystom wiedzę, jak brać sprawy we własne ręce i nie być ciężarem dla rodziny. Będą też prowadzone szkolenia dla rodziców młodych dorosłych, podczas których dowiedzą się, jak motywować podopiecznych do nauki, aktywności zawodowej i przedsiębiorczości.
Poza artykułami w gazetach lokalnych w ramach kampanii pojawią się testy predyspozycji, porady coachów, psychologów i przedsiębiorców, które będą się ukazywały systematycznie na Facebooku na stronie Usamodzielnij się. Zachęcamy do polubienia naszego projektu pod tym adresem i do zaproszenia do udziału młodych fejsbukowiczów, którzy chcą się usamodzielnić.