Paczka w Punkt Paczka w Punkt

Poczta Polska: Paczk@ w punkt, czyli priorytetowa obsługa fast track dla eCommerce

Paczk@ w punkt, to nowa nazwa okienek typu fast track, dedykowanych obsłudze paczek. Nowe oznakowanie wprowadzono w ponad 700 placówkach pocztowych. Poczta Polska, zgodnie z obraną strategią rozwoju, zakłada podwojenie przychodów z rynku KEP (usługi kurierskie, ekspresowe, paczkowe). W ciągu najbliższych 4 lat wprowadzane będą kolejne rozwiązania ułatwiające obsługę tej grupy przesyłek.

Rozwój KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) dla dynamicznego sektora eCommerce - to jedno z kluczowych i ujętych w Strategii na lata 2021-2023 zadań Poczty Polskiej. Mając na uwadze podnoszenie jakości usług dla klientów eCommerce, Spółka rozwija przyjazne i wygodne rozwiązania.

Paczk@ w punkt – tak nazywają się pocztowe okienka, przy których klienci mogą sprawnie odebrać paczkę w ramach opcji Odbioru w Punkcie oraz wysyłać paczkę (dzięki platformie cyfrowej Envelo, systemowi „Elektroniczny Nadawca”, bądź aplikacji „Nadaj przesyłkę”). Przy okienku Paczk@ w punkt możliwe jest także wygodne nadawanie przesyłek bez potrzeby wydrukowania we własnym zakresie nalepki adresowej, czy dokonanie zwrotu nietrafionego zakupu.

- Nasza strategia zakłada wzrosty rynku KEP na poziomie 15-16% średniorocznie. Naszym celem jest, aby wzrost przesyłek kurierskich obsługiwanych przez Pocztę był co najmniej na tym, rynkowym poziomie. Do 2024 roku podwoimy przychody z KEP. Koncentrujemy się więc na zapewnieniu wygodnej obsługi paczek, rozwijając sieć punktów odbioru, automatów paczkowych, a także zmieniając obsługę w placówkach pocztowych tak, aby klienci zamawiający paczki w e-sklepach byli uprzywilejowani – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Dotychczasowe okienka dedykowane usługom paczkowym zyskują nowe oznakowanie i nazwę. Wszystkie okienka  Paczk@ w punkt, działające w obrębie placówek Poczty Polskiej, zostały oznaczone specjalnymi naklejkami z logotypem, dzięki którym można łatwo zorientować się, gdzie nadawcy, zainteresowani realizacją usług paczkowych oraz zamawiający usługę elektronicznie, zostaną obsłużeni w pierwszej kolejności. Dotychczas klienci najczęściej korzystali z obsługi dedykowanego okienka odbierając paczki zamawiane do placówki pocztowej jako punktu odbioru oraz nadawali paczki do innych punktów odbioru.

Placówki pocztowe realizujące obsługę  Paczk@ w punkt  można znaleźć we wszystkich województwach w kraju, a ich liczba przekroczyła obecnie 700 punktów. Więcej informacji tu.

Załączniki

Paczka w Punkt PP

Paczka w Punkt PP

jpg 1,2 MB Pobierz
Paczka w Punkt PP-1

Paczka w Punkt PP-1

jpg 551,3 kB Pobierz
Paczka w Punkt

Paczka w Punkt

png 227,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.