teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: paczek już o 66 proc. więcej

Najnowszy odczyt Świątecznego Barometru Poczty Polskiej pokazuje, że Polacy wysłali pomiędzy 8 a 14 grudnia prawie 66 proc. więcej paczek niż w zwykłym okresie tego roku. Utrzymująca się tendencja wzrostowa pieczętuje nowe zwyczaje zakupowe – internet jest już pierwszym wyborem przy przedświątecznych sprawunkach.

Poczta Polska z tygodnia na tydzień dostarcza coraz więcej paczek. Wskaźnik Świątecznego Barometru w drugim tygodniu grudnia osiągnął poziom 165,78 proc. To aż o 13,32 proc. więcej niż w poprzednim tygodniu.

Wzrost wolumenu przesyłek potwierdza deklaracje Polaków dotyczące zakupów przedświątecznych. Jak podawała agencja badawcza ARCRynek i Opinia, 8 na 10 respondentów deklarowało, że zakupy zrobi nie w sklepach stacjonarnych, ale online.

Wśród najczęściej zamawianych przez Polaków w sieci prezentów znajdą się w tym roku kosmetyki (56 proc.), słodycze (49 proc.), zabawki (45 proc.). Połowa badanych deklarowała, że kupi w prezencie dla bliskich książki.

Rosnący wskaźnik Barometru wskazuj, że Polacy swoje decyzje zakupowe przenoszą do internetu, a jako głównego dostawcę przesyłek wybierają Pocztę Polsk. Potwierdza to doskonałą ofertę paczkową, która jest w naszym portfolio. – mówi Sławomir Żurawski, dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Poczty Polskiej.

W listopadowym sondażu wybór Poczty Polskiej na operatora przesyłek świątecznych zadeklarowało ponad 70 proc. badanych. – Badani jako główne przyczyny wskazywali na korzystne ceny przesyłek oraz na małą odległość do najbliższej placówki pocztowej. Inni podkreślili swoje pozytywne doświadczenia z narodowym operatorem oraz zaufanie do niego. – mówi Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia.

Odczyty Barometru Świątecznego będą publikowane w okresie od 1 do 23 grudnia 2014 roku na stronie http://barometrswiateczny.pl/

 

 Barometr Świąteczny Poczty Polskiej to wyrażony w procentach stosunek liczby wszystkich paczek wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej w danym tygodniu do średniej przeciętnej liczby paczek wysłanych tygodniowo w okresie od 1 lutego do 31 października. Przykładowo: jeśli barometr pokazuje wartość 150%, to liczba wysłanych w tygodniu paczek przekracza średnią liczbę paczek wysłanych tygodniowo od 1 lutego do 31 października o 50%. Do barometru wliczane są wszystkie paczki pocztowe krajowe i zagraniczne oraz przesyłki kurierskie Pocztex i EMS nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A.

Załączniki

 Barometr Świąteczny Poczty Polskiej_ tydzień 50_!.jpg

Barometr Świąteczny Poczty Polskiej_ tydzień 50_!.jpg

jpg 394,9 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.