Poczta Polska otworzyła pierwsze Pocztowe Strefy Finansowe

Poczta Polska uruchomiła pierwsze Pocztowe Strefy Finansowe czyli wydzielone, profesjonalne stanowiska do sprzedaży produktów finansowych.  Dziś ruszyło 6 stref w krakowskich i poznańskich placówkach pocztowych. Do końca marca będzie już czynnych 38 takich punktów.

Poczta rozwija sieć sprzedaży usług finansowych i otwiera Pocztowe Strefy Finansowe. Pierwsze takie wydzielone, profesjonalne stanowiska w pełni przygotowane do sprzedaży usług i produktów finansowych powstały w Regionie Sieci Kraków i Poznań. Zlokalizowane są w placówkach pocztowych. To osobne stanowiska z profesjonalną i przeszkoloną kadrą, która będzie zajmować się wyłącznie sprzedażą produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Łącznie do 2015 roku powstanie 1000 stanowisk do sprzedaży produktów finansowych: 640 Pocztowych Stref Finansowych i 360 MikroOddziałów Banku Pocztowego.

Pomysł na rozwój

Poczta chce zastąpić zmniejszające się wpływy z tradycyjnych usług finansowych (przekazy gotówkowe, emerytalno-rentowe, wpłaty na rachunki bankowe, płatności masowe) przychodami ze sprzedaży produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Firma zamierza sprzedawać  produkty ściśle dopasowane do potrzeb klientów. Będą to konta, depozyty terminowe, kredyty konsumpcyjne, karty kredytowe i ubezpieczenia (głównie komunikacyjne i majątkowe). Według planów w ciągu trzech lat udział z ich sprzedaży w przychodzie Poczty wzrośnie sześciokrotnie - do ponad 200 mln zł.

W sieci Poczty Polskiej

Obecnie działa ok. 2000 stanowisk finansowych (tzw „okienkowych”), które oferują nie tylko produkty bankowo-ubezpieczeniowe ale również pozostałe produkty oferowane przez Pocztę Polską. W planach jest wydzielenie z nich i stworzenie 640 osobnych  stanowisk pod szyldem „pocztowa strefa finansowa” (zabudowane stanowisko przystosowane do profesjonalnej obsługi klienta). Ich pracownicy będą dedykowani wyłącznie do sprzedaży produktów bankowych i ubezpieczeniowych.

- To jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się projektów dotyczących nowego modelu sprzedaży  bankowych i ubezpieczeniowych, a pod względem skali nie ma sobie równych w kraju – mówi Iwona Wróbel, zastępca dyrektora Biura Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.


Te w sumie 1000 nowych punktów sprzedaży uzupełniać będzie szeroka sieć Poczty Polskiej, gdzie klienci mogą, tak jak dotychczas dokonywać podstawowych operacji finansowych w okienkach. Dodatkowo, sprzedaż usług finansowych realizują listonosze Poczty Polskiej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.