Poczta Polska otworzyła pierwsze Pocztowe Strefy Finansowe
Poczta Polska uruchomiła pierwsze Pocztowe Strefy Finansowe czyli wydzielone, profesjonalne stanowiska do sprzedaży produktów finansowych. Dziś ruszyło 6 stref w krakowskich i poznańskich placówkach pocztowych. Do końca marca będzie już czynnych 38 takich punktów.
Poczta rozwija sieć sprzedaży usług finansowych i otwiera Pocztowe Strefy Finansowe. Pierwsze takie wydzielone, profesjonalne stanowiska w pełni przygotowane do sprzedaży usług i produktów finansowych powstały w Regionie Sieci Kraków i Poznań. Zlokalizowane są w placówkach pocztowych. To osobne stanowiska z profesjonalną i przeszkoloną kadrą, która będzie zajmować się wyłącznie sprzedażą produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Łącznie do 2015 roku powstanie 1000 stanowisk do sprzedaży produktów finansowych: 640 Pocztowych Stref Finansowych i 360 MikroOddziałów Banku Pocztowego.
Pomysł na rozwój
Poczta chce zastąpić zmniejszające się wpływy z tradycyjnych usług finansowych (przekazy gotówkowe, emerytalno-rentowe, wpłaty na rachunki bankowe, płatności masowe) przychodami ze sprzedaży produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Firma zamierza sprzedawać produkty ściśle dopasowane do potrzeb klientów. Będą to konta, depozyty terminowe, kredyty konsumpcyjne, karty kredytowe i ubezpieczenia (głównie komunikacyjne i majątkowe). Według planów w ciągu trzech lat udział z ich sprzedaży w przychodzie Poczty wzrośnie sześciokrotnie - do ponad 200 mln zł.
W sieci Poczty Polskiej
Obecnie działa ok. 2000 stanowisk finansowych (tzw „okienkowych”), które oferują nie tylko produkty bankowo-ubezpieczeniowe ale również pozostałe produkty oferowane przez Pocztę Polską. W planach jest wydzielenie z nich i stworzenie 640 osobnych stanowisk pod szyldem „pocztowa strefa finansowa” (zabudowane stanowisko przystosowane do profesjonalnej obsługi klienta). Ich pracownicy będą dedykowani wyłącznie do sprzedaży produktów bankowych i ubezpieczeniowych.
- To jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się projektów dotyczących nowego modelu sprzedaży bankowych i ubezpieczeniowych, a pod względem skali nie ma sobie równych w kraju – mówi Iwona Wróbel, zastępca dyrektora Biura Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.
Te w sumie 1000 nowych punktów sprzedaży uzupełniać będzie szeroka sieć Poczty Polskiej, gdzie klienci mogą, tak jak dotychczas dokonywać podstawowych operacji finansowych w okienkach. Dodatkowo, sprzedaż usług finansowych realizują listonosze Poczty Polskiej.